Business partner till spännande bolag i Solna

Business partner till spännande bolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Nu har du möjlighet till ett mycket utvecklande och fint uppdrag hos vår kund i Solna. Under 12 månader kommer du få möjlighet att arbeta i denna IT-orienterade business controller-roll med mycket lönsamhetsfokus. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Vår kund befinner sig på en förändringsresa och söker just nu en driven och självgående Business Controller till en nyinrättad position.

Som Business Controller kommer du att ingå i ett nordiskt team bestående av 5 controllers och rapporterar direkt till vår kunds nordiska CFO.

Ditt huvudsakliga ansvar innefattar:

- Ansvarig för budget och prognostisering med uppföljning mot faktiskt resultat samt investeringsprocesser
- Ansvarig för sales controlling avseende vår kunds Nordic Key Account kunder
- Ansvarig controlling partner till nordiska logistik gruppen med lager och logistik
- Uppföljning av relevanta KPI'er
- Ta in koncernverktyg och struktur och leda implementeringen för strategidiskussioner i den nordiska verksamheten
- Proaktivt samla in, övervaka, analysera, diskutera och kommunicera riktad, relevant affärsinformation för att underlätta förståelse av affärsresultat och bolagets utveckling
- Att ansvara för förberedelser av för- och efterberäkningar, kundens lönsamhetsanalys och prisberäkningar av produkterna
- Hantering av kundrabatter och bonus för nordiska nyckelkunder
- Ansvar för process rörande kundkrediter i samarbete med Miele's shared service center
- Aktivt involverad i nordiska och koncerngemensamma projekt


Din bakgrund

För att lyckas i rollen som Business Controller så har du en akademisk examen inom ekonomiområdet, företrädesvis med inriktning inom redovisning eller controlling. Utöver det har du minst 3-5 års arbetslivserfarenhet i en roll som Business Controller eller Sales Controller. Du har en god förståelse för redovisningsflödet i internationella koncerner och i affärsrätt. Du är en erfaren systemanvändare, har utmärkta kunskaper i Microsoft Excel och är van vid att hantera stora mängder data. Hos vår kund arbetar vi i SAP miljö och därför är det särskilt meriterande om du har tidigare erfarenhet av det. Du har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska, både i tal- och skrift. Om du behärskar ytterligare ett nordiskt språk så är det en fördel.

Som person är du en självgående, ansvarstagande och driven person. Vidare så är du en affärsmässig och kommunikativ person som trivs med att ha många kontaktytor. Du är också viktigt att du är noggrann, strukturerad och analytiskt lagd.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hulterg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-23.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Business partner

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024