Arbetsbeskrivning
Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retailer. Nu finns en möjlighet att bli en del av vårt team - vi utökar teamet med en Business Process Analyst!
Drivs du av att förbättra affärsprocesser och system för att säkerställa en överlägsen kvalitet och effektivitet? Då kan du vara den vi söker till vårt Finance-team i rollen som Business Process Analyst.
Om rollen:
I rollen som Business Process Analyst kommer du tillhöra team Finance och rapportera till Head of Financial Planning & Analysis. Du kommer ha ett stort ansvar i att leda, följa upp och driva företagsövergripande projekt för att säkerställa att verksamheten kontinuerligt effektiviserar och utvecklar affärsprocesserna.
Du spelar en central roll i att övervaka och optimera våra affärsprocesser för att säkerställa en kostnadseffektiv drift. Du kommer ansvara för att identifiera och implementera effektiviseringsåtgärder samt förbättra våra interna uppföljningssystem genom att genomlysa våra processer och ta fram relevanta KPI:er.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att;
Övervaka och analysera befintliga affärsprocesser för att identifiera ineffektivitet och flaskhalsar.
Utveckla och implementera förbättringsinitiativ för att optimera processer och öka effektiviteten.
Skapa och underhålla dokumentation av processer och procedurer för att säkerställa enhetlig förståelse och efterlevnad.
Genomföra regelbundna uppföljningar av interna kontrollsystem för att säkerställa överensstämmelse med företagets riktlinjer och externa regleringar.
Delta i tvärfunktionella projekt för att integrera och förbättra processer över olika affärsenheter.
Självständigt kunna driva företagsövergripande utvecklingsprojekt.
Om dig:
Vi söker dig som är strukturerad och metodisk samt har ett öga för detaljer. Det är viktigt att du är resultatorienterad och har en stark drivkraft för att nå våra uppsatta mål. För att lyckas med det ser vi att du är affärsmässig samt har ett flexibelt och lösningsorienterat arbetssätt i varje moment. Vidare ser vi att du har en otroligt stark analytisk förmåga för att kunna identifiera samt lösa komplexa problem. Du ska även ha förmågan att balansera mellan operativt och strategiskt fokus.
Vi tror att du behöver ha minst 5 års erfarenhet av arbete med uppföljning och effektivisering av affärsprocesser för att lyckas i rollen. Vi ser att du har en relevant akademisk utbildning, exempelvis inom företagsekonomi. Du har goda kunskaper i Excel, samt i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser att det är meriterande om du har kunskap inom kvalitetsstyrningssystem och interna kontrollprinciper.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du älskar att jobba tillsammans och har en god förmåga att samarbeta med andra samtidigt som du vågar ställa krav i våra olika team. Du är en prestigelös lagspelare som brinner för att ta ansvar för helheten samt att skapa engagemang och motivation bland dina kollegor.
Är du redo att bli en del av teamet?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar tillsammans på plats på vårt härliga huvudkontor i Kalmar!
Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.
Vi ser fram emot din ansökan - så skicka in den redan idag!
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Tove Sjöstedt, Head of Financial Planning & Analysis på tove.sjostedt@nordicnest.com.
VÄLKOMMEN HEM!