OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Din roll
Som Business process management-specialist har du en nyckelroll och ett stort ansvar i arbetet med att underhålla, optimera och utveckla vår processvärld. Du har många kontaktytor både internt i Sverige samt med Lidls internationella organisation. Där kommer din förmåga att arbeta tvärfunktionellt i olika sammanhang väl till pass.
Rollen innebär bl.a. att:
• Implementera, underhålla och förbättra hanteringen av processer och regelverk i alla affärsfunktioner
• Stödja processägare i att utforma och optimera landspecifika processer och regelverk
• Samordna avdelningsövergripande processdefinitioner och dokumentation
• Identifiera, optimera och utveckla processer utefter verksamhetens behov
• Skapa utbildningsmaterial och utbilda samt engagera medarbetare och processägare inom området
Vi står inför en utvecklingsresa inom business process management på Lidl och implementeringen av den utvecklingen kommer utgöra en stor del av arbetet för denna roll under en längre tid framöver.
Rollen ingår som en del av företagets Corporate development-avdelning och du rapporterar till Head of Corporate development.
Din profil
Vi söker dig med flera års erfarenhet av att ha arbetat med dokumentation av processer, standarder och regelverk samt med rådgivning och kvalitetssäkring avseende implementering och anpassning av processer. I grunden har du en akademisk examen. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha ett stort intresse för att lära dig och förstå system och systemlandskap och du har erfarenhet av att ha arbetat med någon form av processhanteringsverktyg.
Vidare ser vi att:
• Du är en mycket god kommunikatör och du ser samarbete och nätverkande som nödvändigt för att utveckla ditt område.
• Du trivs i en utbildande och stöttande roll där dina specialistkunskaper efterfrågas både ad-hoc och i planerade insatser.
• Du har goda kunskaper i projektledning och i tidigare arbetsroller har du drivit projekt med dokumenterat goda resultat
• Du har ett analytiskt tankesätt och hanterar Officepaketet obehindrat.
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som i skrift samt grundläggande kunskaper i tyska.
Vi erbjuder
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen unionenklubb_hk@lidl.se.
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o Gå in via länken ”sök nu”
o Fyll i formuläret
o Bifoga CV
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning.
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 21 oktober 2024.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och med start så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!