Arbetsbeskrivning
Brinner du för att kombinera verksamhetsprocesser med IT och vill ta en nyckelroll i att forma hur vi utvecklar och underhåller våra IT-tjänster? Hos oss på Cerealia, IT & Process-team, får du chansen att göra verklig skillnad och bli en del av en spännande resa där vi stärker vår IT-kompetens och kapacitet.
Det här kommer du att göra
Som Business Process Manager - Plan to Inventory, kommer du att driva utveckling, implementering och styrning av verksamhetsprocesser end-to-end för ditt processområde.
Det innebär att du ansvarar för att skapa, utveckla, strukturera, dokumentera och kontinuerligt förbättra alla verksamhetsprocesser inom Plan to Inventory. En viktig del i detta är att genom implementering och utbildning säkerställa att organisationen förstår och använder dessa processer. Du arbetar med många intressenter i hela organisationen, men främst inom Operations, Supply Chain, IT och Finance.
I din roll ingår även att agera som verksamhetsrepresentant, leda projekt som påverkar dina processer, prioritera affärskrav och leda utvecklings- och underhållsforum. Du kommer även att ansvara för att all processrelaterad dokumentation och utbildningsmaterial är korrekta och tillgängliga. Dessutom kommer du att samordna verksamhetsrelaterade behov av BI-rapporter tillsammans med dina intressenter i forum för Data och Analys.
Rollen ingår i ett dynamiskt team bestående av fyra Business Process Managers och du är verksam i de nordiska länderna. Resor ingår i tjänsten och då främst inom Norden.
Tjänsten är placerad antingen på vårt huvudkontor vid Stadshagen i Stockholm, eller på vårt kontor i centrala Malmö. Du rapporterar till Kerstin Nordh - Manager Business Processes.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:
Relevant akademisk examen. Stor förståelse för digitala system och intresse för dess roll i verksamhetsprocesser. Erfarenhet från producerande verksamhet och intresse för detaljerna i dessa processer. Erfarenhet av att arbeta med ERP-system och andra applikationer inom planering och lagerhantering. Några års erfarenhet av verksamhetsprocesser inom Plan to Inventory (t.ex. Demand Planning, Supply Planning, eller Warehouse Management). Erfarenhet av verksamhetsutveckling och projektledning. Erfarenhet av att arbeta med Master Data och förståelse för dess påverkan på end-to-end-processer. Förmåga att skapa processkartor och omvandla arbetssätt till processer genom workshops och intervjuer. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Det är även meriterande att:
Erfarenhet av ERP-system, M3 Food & Beverages Erfarenhet från ett större tillverkande företag, helst inom livsmedelsbranschen, med en förståelse för hur dessa processer fungerar på detaljnivå Behärska ytterligare ett nordiskt språk, utöver svenska
Du är:
En stark kommunikatör som skickligt bygger relationer med interna och externa intressenter. Organiserad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Förmögen att analysera komplex information och omvandla den till en helhetsbild med verksamheten i fokus. Självgående som med trygghet kan driva dina projekt självständigt från början till slut. Lösningsorienterad med en nyfikenhet i att hitta vägar framåt när du ställs inför utmaningar.
Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.
Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!
Låter detta intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 12/1 2025. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.
För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen.
Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Julia Labbart på julia.labbart@lantmannen.com.
Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. www.lantmannen.se
Lantmännen Cerealia är en del av Lantmännens livsmedelsdivision. Vi utvecklar, tillverkar och saluför ett brett sortiment av nyttiga och hälsosamma livsmedel med basen i lokalt odlat spannmål. Vår kärnverksamhet är spannmålsbaserade produkter, inklusive mjöl, müsli, knäckebröd, pasta och pannkakor, men vi tillhandahåller även färdigrätter, vegetariska livsmedel och drycker, och mycket mer. Kungsörnen, AXA, START, FINN CRISP, Amo, Regal och GoGreen är exempel på våra varumärken, som har ett gemensamt mål; att göra positiv skillnad inom livsmedel!
Läs mer på www.lantmannencerealia.com.