OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Business Process Manager Services är du en nyckelspelare för att utveckla och förbättra Swecons affärsprocesser inom vårt verkstadsnät, där du ansvarar för att säkerställa och optimera våra processer inom reparation och service av anläggningsmaskiner. Vi ser att du har ett stort intresse för systemlösningar och som person behöver du vara lösningsorienterad och se vad i processer samt system som försvårar det dagliga arbetet och arbeta med kontinuerliga förbättringar. Du kommer ha mycket kontakt med övriga team i Swecon och jobbar nära medarbetare inom reservdelsförsäljning, och IT.
Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
-
Ansvarar för att förvalta och utveckla Swecons serviceprocess från start av verkstadsuppdrag till leverans av maskin till kund i samråd med processägare
-
Utvecklar processer och säkerställer att våra system stödjer det i samarbete med serviceverksamheten och konsulter
-
Analysera och kvalitetssäkra data kopplat till reparation av anläggningsmaskiner och redskap
-
Genomför review – analyserar att processer följs genom uppföljning och avstämning
-
Ansvarar för att samla ihop krav och önskemål från verksamheten
Förutom det dagliga arbetet att utveckla och förvalta Swecons processer så innebär rollen även ett ansvar gällande dokumentation, utbildningsmaterial och utbildning. Du förväntas även att kunna testa olika lösningar i datasystem samt interagera med övriga Business Process Managers i företaget.
Vi söker dig som:
- Har högskoleutbildning inom maskin- eller systemteknik, eller förvärvat liknande kompetens på annat sätt
- Trivs att arbeta både självständigt och i team
- Drivs av att vara serviceinriktad och lösningsorienterad.
- Är strukturerad, noggrann och analytisk som person. Du har lätt för att knyta kontakter med andra roller och individer både internt och externt utanför företaget.
- Yrkeserfarenhet av datasystem så som Dynamics 365 eller likande molnbaserade ERP system är meriterande.
För att lyckas i rollen så är du:
- Driven och resultatinriktad
- Kundfokuserad och lösningsorienterad
- Visionär och samtidigt operativ som gillar att hugga i och få jobbet gjort
- Bra på både svenska och engelska i tal och skrift
Om detta låter som du, eller väcker din nyfikenhet, tveka inte att söka eller kontakta nedanstående för mer information.
Så här ansöker du
Du ansöker till tjänsten online. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2023-01-22.
För mer information om tjänsten:
Magnus Dahlberg, affärschef service & reservdelar, 070-414 13 37
Monica Strömberg, fackligt kontaktombud Unionen, 010-556 34 66
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.
Med drygt 650 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,2 miljarder kr.