OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en Business Process Manager till Swecon Anläggningsmaskiner AB.
Swecon ägs av Lantmännen och är partner till Volvo Construction Equipment och återförsäljare av maskiner för bygg- och anläggningsbranschen i Sverige, Tyskland, Estland, Lettland samt Litauen. Swecon erbjuder ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support.
Hos Swecon kommer du in i ett stort etablerat företag som är marknadsledare inom försäljning av anläggningsmaskiner. Det finns stor utvecklingspotential i din roll och även inom företaget.
Detta är en direktrekrytering till Swecon, där Wrknest sköter hela processen.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Business Process Manager är du en nyckelspelare för att utveckla och förbättra Swecons affärsprocesser, där du ansvarar för att säkerställa och optimera deras process inom försäljning av anläggningsmaskiner. Vi ser att du har ett stort intresse för systemlösningar och som person behöver du vara lösningsorienterad och se vad i flödet som kan påverka försäljningen och sedan åtgärda det problemet. Du kommer ha mycket kontakt med övriga team i Swecon och jobbar nära marknadsteamet, utvecklare och säljare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
- Utveckla Swecons försäljningsprocess från kundbearbetning till leverans av maskin till kund
- Leda förbättringsarbete kopplat till deras affärssystem internt och med externa konsulter
- Analysera och kvalitetssäkra data kopplat till försäljning av anläggningsmaskiner och redskap
Förutom det dagliga arbetet att utveckla och förvalta Swecons processer så innebär rollen även ett ansvar gällande dokumentation samt utbildningsmaterial. Du förväntas även att kunna testa olika lösningar i datasystem samt interagera med övriga Process och Service Managers i företaget.
Vi söker dig som har
-Svenska, flytande i tal och skrift
-Goda kunskaper i engelska
-Civilingenjörsexamen inom informationsteknik från universitet eller högskola / alternativt tillgodogjort dig liknande kompetens från yrket
- Erfarenhet av liknande jobb inom industri
Vi ser det som meriterande
-Yrkeserfarenhet av Dynamics 365 eller liknande molnbaserade ERP system
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Därför söker vi dig som är strukturerad, noggrann och analytisk. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Eskilstuna
Omfattning: Heltid 40h/v
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om företaget
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.
Med drygt 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,1 miljarder kr (2020).