Business Service Manager Scandinavia

Business Service Manager Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Business Service Manager Scandinavia
Drömmer du om att arbeta i en internationell miljö där du tillsammans med ditt team levererar värdefull support till våra kunder och vår försäljningsavdelning? Då kan du vara den vi söker.
Som Business Service Manager (BSM) kommer ditt primära ansvar att vara att koordinera och kvalitetssäkra vår kund- och säljsupport. Du kommer också att driva och optimera projekt och förbättringar relaterade till avdelningen samt ha en central roll i samordningen av systemförändringar. Du kommer att arbeta nära och stötta Sales Managers och Sales Director i Skandinavien. I rollen ingår personalansvar för medarbetare baserade i Sverige och Danmark, vilket innebär att resor i tjänsten förekommer.
Rollen rapporterar till Sales Director Scandinavia.
Som BSM kommer du också att ansvara för:
Stötta Sales Managers samt Sales Director i Skandinavien med löpande uppgifter.
Säkerställa bemanning och god tillgänglighet för bolagets kunder.
Delta i forum för utveckling av den egna avdelningen och företaget.
Coacha och utveckla ditt team.
Arbeta på ett affärsmässigt sätt för att uppnå avdelningens och företagets mål.
Förbättra och utveckla avdelningens processer.
Vara operativt involverad i affärskritiska områden.
Driva digitaliseringsarbetet.

Om dig
För att vara framgångsrik i rollen som Business Service Manager behöver du vara analytisk och noggrann, för dig är det en självklarhet att inget lämnas åt slumpen. Du är trygg i rollen som ledare och drivs av att coacha och utveckla dina medarbetare. Då teamen är baserade i Sverige och Danmark är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att leda på distans.
Viktigt för rollen
Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift, meriterande med kunskaper i danska.
Minst 5 års erfarenhet av personalansvar, helst inom kundservice/försäljning.
BSM-rollen kommer att arbeta nära försäljningsorganisationen och har en viktig roll att arbeta med andra supportfunktioner som logistik, replenishment, finans, HR etc.
Utveckla och upprätthålla mycket goda relationer med leverantörer.
Mycket goda kunskaper i Excel och andra MS Office-program.
Mycket god kännedom om affärssystem. SAP-kunskap är en stor fördel.
Entreprenörsanda med känsla för affärer och lönsamhet.
Stark administrativ och analytisk förmåga.

Upplägg och ansökan
Tillträde: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning.
Placering: Tjänsten kan vara baserad i antingen Mölndal, Sverige eller Vejle, Danmark. Vänligen uppge önskad placeringsort i urvalsfrågorna.
Kontakt och frågor: Sales Director Scandinavia Hans Ekelund via Hans.Ekelund@scaldia.com
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Vi erbjuder:
Viktigt för oss är att vi är ett team där tydlighet och tillit under ansvar är viktiga ingredienser. Hos oss på Papyrus utgår vi ifrån att skapa en företagskultur där vi alltid strävar efter att vara:
Pålitliga - Uppfyller löften med hög professionalism och kvalitet
Innovativa - Identifierar och implementerar kontinuerligt innovativa och hållbara lösningar i samarbete med andra för högsta kvalitet till bästa värde
Engagerade - Fast beslutna att leverera det vi lovar, och det som bäst tjänar våra kunder
Agila - Enkelt. Snabbt. Anpassningsbart
Samarbetande – Vi är starkare tillsammans

Delar du vår företagskultur och de kunskaper och personliga egenskaper som är nödvändiga för den här tjänsten kan vi utöver ovan erbjuda utvecklande arbetsuppgifter i en motiverande miljö där egen utveckling och karriärmöjligheter såväl inom företaget som inom koncernen, nationellt som internationellt är det självklara målet.
Papyrus/Scaldia ingår i OptiGroup som är en ledande europeisk distributionskoncern som erbjuder kundanpassade och hållbara försörjningslösningar till B2B-kunder. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse aktörer främst inom facility management, hotell & restaurang, hälso- & sjukvård, tillverkande industrier och den grafiska sektorn med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,2 miljarder EUR under 2020 och 2 000 anställda, ger support till över 100 000 kunder i 17 europeiska länder. www.optigroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Papyrus MÖLNDAL
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 8 december 2023

Postadress

Kronogårdsgatan 3
MÖLNDAL, 43126

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024