OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna Skandinavien AB
Om tjänsten
Vill du utveckla och driva Business Service för HL Display?
Då kan den här tjänsten passa just dig!
Om företaget
HL Display är en ledande internationell leverantör av produkter och lösningar för butikskommunikation och varuexponering till dagligvaruhandeln och fackhandeln. Företaget är också en ledande leverantör av produkter och lösningar till varumärkesleverantörer för varuexponering i butikshyllan och andra delar av butiken.
1954 grundades HL Display och idag har de cirka 1200 anställda och en omsättning på 1 600 MSEK (2012). De är ett internationellt företag med säljbolag på 47 marknader i västra och östra Europa, Mellanöstern och Asien.
Arbetsuppgifter
Syftet med din roll är att driva och utveckla Business Service så att kundernas och andra intressenters behov och förväntningar uppfylls, eller där det med bibehållen kostnadseffektivitet är möjligt överträffas.
Du ansvarar för avdelningarna inom logistik, sälj, support, offert och inköp.
• Leda och fördela arbetsuppgifter inom Business Service organisationen
• Driva och utveckla enhetens tillgänglighet, kostnadseffektivitet, kapacitet och servicegrad på ett sådant sätt att ställda mål och krav uppfylls.
• Upprätta och fastställa mål för den egna organisationen.
• Utveckla relationen med samtliga säljbolag och distributörer.
• Säkerställa att arbetssätt och rutiner stödjer uppställda villkor mellan kund och fabrik.
• Ansvara för att orsaker till reklamationer och avvikelser åtgärdas effektivt och rationellt.
• Driva och utveckla transport och logistikprocessen till samtliga lagerplatser.
• Utveckla och driva kundspecifika produktutvecklingsprojekt.
• I egenskap av medlem i ledningsgruppen för HL Display Sundsvall, verka för utvecklingen av företagens verksamhet mot uppställda mål.
• Processansvar för inköpsprocessen för nya produkter samt tradingartiklar.
• Systemägare Advice of Dispatch samt HL support center (CRM).
• Alltid hålla en hög servicegrad i enhetens kontaktytor.
• Skapa ett arbetsklimat som uppmuntrar till samarbete, utveckling, kreativitet och nytänkande.
• Känna till kundernas behov, krav och förväntningar samt i vilken utsträckning vi lever upp till dessa.
• Inom sitt personalansvar utveckla yrkeskompetens, jämställdhet och hälsa hos medarbetarna.
Kvalifikationer
Du har en lång arbetskunnighet inom branschen, samt inköpserfarenhet. Drivande, kundfokuserande och orädd för förändringar är egenskaper som speglar dig i din arbetsroll. Du följer upp personalen, engagerar och är ett föredöme inom verksamhets- och produktkvalitet.
Du har en hög flexibilitet och god omställningsförmåga medan du samtidigt kan sätta, kommunicera och följa upp tydliga mål.
Övrigt
Sökande till denna tjänst kommer att genomgå en bakgrundskontroll.
Sista ansökningsdag 25/10