OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Då vår nuvarande chef för Business Services har valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi nu en ny engagerad och erfaren ledare till avdelningen. Business Services fungerar som ett administrativt stöd i vår produktionsprocess.
Arbetsuppgifter:
Chefen för Business Services ansvarar för att administrativt stödja produktionsprocessen samt att arbeta med utveckling och kvalitet. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till Distriktschef.
Som chef för Business Services ser vi att du skapar förutsättningar för motiverade och engagerade medarbetare. Du leder och fördelar arbetet samt ansvarar för att säkerställa avdelningarnas kompetensnivå idag och imorgon. Business Services består av 12 medarbetare och du ansvarar för, Bokning, Produktionssupport samt Indata.
Du ansvarar för att leda funktionen så att arbetet bedrivs på ett effektivt sätt. Du skall löpande jobba med att hitta kostnadseffektiva lösningar och säkerställa hög kvalitet i arbetet.
Din profil:
Vi söker dig som har ledarerfarenhet och en förmåga att entusiasmera och engagera dina medarbetare. Du har lätt för att samarbeta och knyta kontakter internt och externt för att gemensamt hitta effektiva arbetssätt. Vi ser att du är lösningsorienterad och van vid förändringsarbete.
Som ansvarig för funktionen förutsätter vi också att du har initiativförmåga och en kvalitetsmedvetenhet. Som person är du positiv och drivande, du trivs med att arbeta i grupp och engagerar dig för medarbetarnas och avdelningens resultat.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i MS Office och att du uttrycker dig väl på svenska och engelska. Du har en eftergymnasial utbildning och vi ser gärna att du har branschvana.
Information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en placering i Örebro.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Din ansökan vill vi ha via vårt rekryteringsprogram Avature dock allra senast 21 november 2021.
För mer information är du välkommen att kontakta Patrik Renström tel. 019-21 92 65 eller Patrik.renstrom@dbschenker.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare