OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda.
Rollen hos oss
Som Business Solution Specialist kommer du att vara specialist på våra lokala system, (lönesystemet, tidsystemet samt andra tilldelade lokala system) hur programmen hanteras för att maximera fördelarna med HR-tjänster som utförs i NCC Sverige. Du kommer även att vara expert i att hämta och modifiera data i de lokala systemen i den omfattning som rollen kräver.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära bland annat:
• Ansvara för stöd och utveckling av lönesystem, tidsystem och andra relevanta lokala systemet inom HRS ansvar.
• Utvärdera och prioritera ändringsförfrågningar och systemutveckling i samarbete med Manager Business Solution HRS Sweden.
• Samarbeta med IT och vid behov Business Solution Administratör/Specialist i koncerngemensamma HR-system, för att planera och implementera systemlösningar och integreringsaktiviteter enligt överenskomna mål, omfattning och budget.
I rollen som business solutions specialist kommer du även att ;
• Vara ansvarig för utbildning och underhåll av handböcker för de lokala systemen
• Delta i samband med uppgraderingar av system.
• Ge utbildning för användarna i systemen och (om nödvändigt) individuell coachning för andra användare i deras roller
• Stötta användarna i samband med testning och utrullning av nya lösningar
• Ha regelbundna detaljerade kravdialoger med IT, systemleverantören och användargrupper samt hantera dokumentation av systemlösningar.
• Leda och/eller delta i projekt med fokus på att underlätta övergången från utveckling till utbyggnad av de lokala systemen eller leda/delta i andra relevanta projekt
• Ge support: Ombesörja att 1:a linjens Support (t ex HR administratör eller Lönehandläggare) får det stöd som behövs. Ge nivå-2-stöd för andra användare av lokala system och gränssnitt, att identifiera behov och lösa problem.
Dina erfarenheter
Du har en gymnasieutbildning inom HR administration eller motsvarande ekonomisk utbildning, alt en eftergymnasial utbildning inom HR/personaladministration, ekonomiutbildning. Du har även fem års erfarenhet av att arbeta med HR / löne-administration och tillhörande systemunderhåll.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av rapportering, datahantering och praktiska kunskaper i Microsoft Office-program som Excel, Word och PowerPoint.
Du har omfattande systemkunskaper inom HR system och känner dig väl införstådd i IT tekniska begrepp som härrör HR system. Du är en god kommunikatör vad gäller både skriftlig och muntlig kommunikation.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Business Solution Specialist tror vi att du är en person som har lätt för att samarbeta effektivt med andra, skapa goda relationer och tycker om att arbeta i team. Du har ett stort kundfokus och trivs med serviceinriktade arbetsuppgifter där tempot är högt. Du är en duktig problemlösare som är både noggrann och har detaljfokus. Du tycker om att tala inför människor och kan tänka dig att hålla utbildningar.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Din placering är på vårt koncernkontor i Solna.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.
Hos oss är det du som påverkar din utveckling. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna HR-Generalist Marie Holmberg 08-585 521 04. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2014-09-14.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35