OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag gör Getinge det möjligt för vårdpersonal att rädda liv. Baserat på lång erfarenhet och i nära samarbete med hälso- och sjukvården utvecklar vi innovativa lösningar som finns där både före, under och efter patientens sjukhusvistelse. Allt vi gör grundas på en genuin omtanke om människors hälsa och välbefinnande. Passion är det som driver oss att göra ett bra arbete. Vår kultur genomsyras även av samarbete, öppenhet, ägarskap och professionellt genomförande – värderingar som vi också tror är nyckeln till vår framgång. Att arbeta hos oss innebär att vara en ambassadör för dessa värden och att bidra till att göra verklig skillnad i människors liv.
Getinge Group är inne i en spännande förändringsfas och vi utökar nu försäljningsteamet för vårt affärsområde Patient & Post-Acute Care (PPAC). PPAC designar och utvecklar olika ergonomiska lösningar till hälso- och sjukvården med målet att förbättra situationen för människor med begränsad rörlighet. ArjoHuntleigh, som är PPAC:s varumärke, har utvecklat initiativet Diligent™. Diligent är ett koncept som framställts för att skapa värde för våra kunder på utvalda kvalitetsindikatorer (KPI). Det tillhandahåller ett program som är anpassat efter den enskilda verksamhetens behov. Konceptet innefattar analysverktyg som används för att kartlägga och dokumentera utvecklingspotential hos kunden. Från en dokumentationsrapport och ett business case tar vi fram ett projekt för kunden som innehåller produkter och implementeringstjänster. Programmet genomförs av organisationens ledning med stöd av ArjoHuntleighs kliniska konsultteam. Resultaten som uppnåtts vid befintliga Diligent-program visar varaktiga och signifikanta förbättringar av kvalitetsindikatorer och mätbara kliniska resultat!
För mer information besök: http://www.arjohuntleigh.com/solutions/diligent/
Är du en entusiasmerande person som brinner för lösningsorienterad försäljning och som delar våra kärnvärderingar passion, samarbete, öppenhet, professionellt genomförande och ägarskap? Vill du vara med att skapa framtidens vård tillsammans med ett vinnande team? Då kan tjänsten som Business Solutions Manager erbjuda en unik möjlighet att få vara med och göra skillnad genom att lyfta hälso- och sjukvården till en annan nivå och förbättra livskvalitén för såväl vårdtagare som vårdgivare.
Positionen
Din uppgift som Business Solutions Manager blir att ytterligare positionera vårt Diligent™-koncept på den svenska marknaden. Du kommer vara delaktig i att skapa framtidens vård genom att utveckla och sälja in helhetslösningar åt våra kunder. Du blir som Business Solutions Manager ansvarig för konceptets alla olika faser.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
•Etablera Diligent™-konceptet på den svenska marknaden
•Genomföra och leda projekt i nära samarbete med Nordic Manager/Country Manager och säljteam
•Uppsöka och skapa nya projekt samt försäljning av våra vårdlösningar
•Definiera och identifiera beslutsfattare och andra nyckelintressenter
•Nätverka på rätt nivå och delta i viktiga kongresser och möten
•För våra kunder skapa långsiktigt hållbara förbättringar för effektivisering och inom arbetsmiljöområdet
Placeringsort för denna tjänst är Malmö, men för rätt kandidat kan placeringsort diskuteras (exempelvis Stockholm eller Göteborg). Antalet resdagar är projektberoende, men uppskattas till cirka 50-70 övernattningar per år, främst inom Sverige. Resdagar inom Norden kan förekomma. Du rapporterar till National Sales Manager PPAC och kommer också ingå i ett nordiskt Diligent-team med streckad linje till Nordic Diligent Manager.
Den ideala kandidaten
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av lösningsorienterad försäljning (solution selling) sedan tidigare. Har du dessutom kunskap och förståelse kring inköpsprocessen inom den svenska hälso- och sjukvården ser vi det som meriterande. Erfarenhet från medicinteknik är också ett plus. Du är van vid att driva projekt på säljnivå och att kommunicera och nätverka med beslutsfattare på olika nivåer. Du behöver ha god datorvana och behärska Officeprogrammet samt känna dig bekväm med att både skapa och genomföra presentationer. Det är nödvändigt att kunna svenska flytande i tal och skrift, samt ha en god nivå i engelska. Kunskap i andra nordiska språk är ett plus.
Som person är du en driven, målinriktad, ansvarstagande och energisk lagspelare. Du är social och har en passion för att möta nya människor. Du har lätt att lära och är självgående. Du är dynamisk och din starka kommunikativa förmåga gör det möjligt att utveckla våra kundrelationer till nästa nivå. För att lyckas i rollen har du ett intresse av att arbeta med ständiga förbättringar och en ambition att bidra till helhetslösningar i världsklass.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 29 maj om du är intresserad av tjänsten. Du är också välkommen att kontakta Malin Isacsson på +46 (0)729 660 245 om du har frågor.
Bakgrundskontroller kan komma att utföras.