OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av hur HR system kan underlätta för ett företags användare? Är du lösningsorienterad och har erfarenhet inom HR och Lön samt processutveckling? Då är du den vi söker! Business Solutions är en del av avdelningen Lön inom HRS som har som uppgift att stödja såväl internt inom HRS såväl som vår verksamhet, processägare inom HR avseende de system och processer som HRS förvaltar i syfte att säkerställa ett optimalt verksamhetsstöd. Business Solution har också ett tajt samarbete med vår IT avdelning.
Rollen som Business Solutions Specialist
Vi söker nu ytterligare en medarbetare som vill jobba med förvaltning av våra HR applikationer tillsammans med trevliga kollegor i vårt team inom Business Solutions.
Rollen innebär:
• Ett nära samarbete med processägare inom HR men även vår HR support och lönespecialister för att nå optimal användarvänlighet för våra HR system, både vid processutveckling och effektivisering.
• Att ha en dialog med andra intressenter inom NCC när projekt som påverkar de processer och system som HRS förvaltar startas upp.
• Att upprätta utbildningsmaterial samt utbilda i nya system/processer samt att arbeta med diverse löpande systemrelaterade aktiviteter.
Din profil
Lämplig bakgrund kan vara är att du har en utbildning inom HR eller lön och flerårig praktisk erfarenhet av att arbeta med HR och löneprocesser. Du drivs av viljan att effektivisera med ständiga förbättringar. Har du arbetet med processautomatisering är det en fördel. Du har goda kunskaper i Excel och PowerPoint. Meriterande är också tidigare erfarenhet av Power-BI.
För att lyckas i rollen har du ett stort användarfokus, en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och text i både svenska och engelska, samt en pedagogisk kompetens. Du har också stort fokus på utveckling och inlärning och du är informationssökande.
Vi ser också gärna att du har ett strukturerat tillvägagångsätt. Det är viktigt att du är självgående, har en egen drivkraft och kan analysera och lösa de problem som uppstår i den dagliga verksamheten. Du har också lätt för att leda och motivera andra.
Ytterligare information
Tjänsten är på heltid med placeringsort på NCC:s huvudkontor i Solna.
I enlighet med NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Helene Bengtsdotter, chef för gruppen, på 070-275 30 40. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2022-09-30.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Varje dag tar våra över 13 000 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.
Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.
Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.
NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35