Business Support

Business Support

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu två glada och serviceorienterade personer till rollen som Business Support till vårt kontor i Göteborg.

Som Business Support är ditt ansvar att stödja och koordinera den operativa verksamhetens behov av 1st Line support i frågor gällande våra operationella system samt hantera beställningar av teknisk utrustning. Du arbetar nära och på uppdrag av samtliga affärsområden. Du rapporterar till Head of BackOffice.



Övergripande ansvarsområden

Som Business Support så kommer du lägga ditt huvudsakliga fokus på att agera 1st Line support när det uppstår frågor gällande våra verksamhetssystem. Uppstår det incidenter eller andra störningar så ser du till att information om dessa kanaliseras ut till verksamheten och även säkerställer att det upprättas incidentrapport. Du är också spindeln i nätet när det gäller vår tekniska utrustning. Du håller ordning på eventuell lagerförd utrustning samt även beställer ny utrustning när behov uppstår i verksamheten. Ramen för uppdraget kan utökas och du är välkommen att vara med och utveckla den.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

*

Agera 1st Line support för verksamheten när det gäller våra verksamhetssystem.
*

Agerar sambandet mellan användarna och våra övriga supportfunktioner.
*

Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem inom området.
*

Lagerhålla teknisk utrustning såsom exempelvis telefoner, datorer, skärmar och beställa ny utrustning vid behov.



Kompetenskrav

*

Erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion eller liknande
*

Goda IT kunskaper och teknisk förståelse
*

Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
*

Meriterande med god kunskap i Nova och förståelse och intresse för systemets möjligheter och begränsningar
*

Meriterande med erfarenhet av kravställning mot IT



Personliga egenskaper

Du vill ha stort ansvar och tycker om att driva större arbetsuppgifter från «ax till limpa». För att lyckas med dina arbetsuppgifter tar du själv initiativ i ditt dagliga arbete och samtidigt involverar och samarbetar med olika avdelningar och på alla nivåer inom organisationen. Du har ett intresse av att hjälpa andra och anstränger dig för att få till bra lösningar. Du har kunden i fokus och är uppmärksam i ditt uppdrag.

*

Du gillar ordning och reda och kan själv sätta upp strukturer som behövs.
*

Du har en helikoptersyn och ser helheten i ett sammanhang
*

Du är en utpräglad "doer" och problemlösare, som är drivande, pragmatisk och målinriktad
*

Du är utåtriktad och kommunikativ
*

Du har god affärsförståelse förståelse för affären och kundens behov



Ansökan
Varmt välkommen din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Martina Glänfält, Head of BackOffice, Tel: 076 1732807.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lowell Group

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lowell Sverige AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

11122
0180, 11122

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024