OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
GRENKE grundades 1978 i Tyskland och är idag representerat i 33 länder. Företaget erbjuder specialiserade finansieringslösningar för kontors-, IT- och produktionsutrustning.
GRENKE etablerades på den svenska marknaden 2004 och har idag tre kontor som är strategiskt placerade i landet och erbjuder finansieringslösningar på lokal nivå. GRENKE arbetar med små och medelstora företag och skräddarsyr de perfekta finansieringslösningarna för att passa just deras behov.
Din roll
I rollen som Business Support tar du hand om inkommande ärenden från kunder och leverantör via telefon och mail. Du arbetar löpande med avtalshantering genom att proaktivt granska och utvärdera status på avtalen. Du kommer tillhöra ett team på sex personer och rapportera till närmsta gruppchef.
Främsta arbetsuppgifter i rollen:
- Hantera inkommande ärenden från kunder och leverantörer gällande aktiva och löpande leasingavtal.
- Administrera slutkundsavtal. Statistik och Analys.
- Kravhantering och påminnelsehantering.
- Försäkringsärenden/skaderegleringar.
- Diverse ekonomirelaterade arbetsuppgifter.
Rollen är på heltid med start så snart som möjligt. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd som Clevrys konsult de första 6 månaderna. Därefter finns det stora möjligheter till att bli anställd hos GRENKE. Kontoret ligger i Kista.
Din profil
Vi söker dig som har examen från universitet eller högskola inom ekonomi/finans. Alternativt har du 3-5 års arbetslivserfarenhet från en likande roll, gärna inom bank/finans.
Vi ser det som meriterande om du har jobbat med olika ekonomi-/affärssystem med CRM och bokföring. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Du hanterar Office-paketet väl.
Som person är du noggrann och analytisk. Du trivs att jobba i högt tempo och att ha många bollar i luften. Du är även social, optimistisk och trivs att jobba i team men är samtidigt mycket självgående ditt arbete. Vi söker dig som som vill växa i din roll på ett företag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)