OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2020 uppgick till 42 miljarder kronor och koncernen har cirka 12 400 medarbetare i 40 länder
Om rollen
Business Support teamet består idag av 5 medarbetare, inom teamet får man mycket god inblick i Husqvarna Divisionens bakomliggande produktdata och produktadministration, som är vårt huvudansvar.
Vi värdesätter samarbete inom gruppen högt och vi hjälper varandra att komma framåt. Vi arbetar med ständig förbättring av samtliga arbetsuppgifter och strävar efter "högt till tak" eftersom vi vet att samtliga har något att bidra med till de förändringar vi vill utföra, stort som smått. Vi har väl utvecklade processer för att stödja verksamheten men strävar efter effektivare sätt att arbeta i takt med att vårt arbete är mer och mer efterfrågat.
Som Business Support Administrator har man sitt huvudsakliga s.k. SPOC område vilket innebär att man är kontaktpersonen för en specifik Produktledningskategori där man kommer i kontakt med uppgifter så som, transferprisprocess, elimination process, Master data och finansiella rapporter. Samtidigt strävar vi efter att samtliga i gruppen ska kunna utföra samtliga "basuppgifter" för att kunna täcka upp för varandra men också ha möjligheten att specialisera sig inom ett, för personen, redan befintligt kunskapsområde eller att utveckla ett intresseområde som faller inom ramarna för de uppgifter vi står inför.
Du kommer att:
Supporta och tillhandahålla masterdata, priser och rapporter till produktledning, produktspecialister samt säljbolag
Löpande uppdatera innehåll för globala produkt kalendrar, säljrapporter och statistik
Koordinera produktdemo administration
Uppdatera master data
Du har kontakter med olika siter runt om i världen såsom utvecklingscentra (R&D), fabriker (Manufacturing), säljbolag (Sales companies).
Vem är du?
Vi ser gärna att du har:
Kandidatexamen inom Business administration eller annan relevant bakgrund
Djupgående kunskap i och erfarenhet av arbete i Microsoft Excel
Grundläggande kunskap i Microsoft 365 övriga grundapplikationer (Word, Powerpoint, Outlook)
Engelska i tal och skrift är ett krav
Det är meriterande om du har
Arbetat med Data Analytics via ex.vis SQL, Microsoft Access, Power Query etc.
Erfarenhet av medverkan och bidragande i projektarbete
Som person är du analytisk med en stor vana att tolka data. Du har lätt för att samarbeta dår du dagligen har kontakt med olika enheter inom Husqvarna Group. Vi ser också att du har lätt för att strukturera upp ditt arbete och har många kreativa idéer.
Din ansökan
Känner du igen dig själv i detta? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 5 april.
För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta
Rekryterare – Emma Elofsgård på emma.a.elofsgard@husqvarnagroup.com
För specifikt info om tjänsten kontakta:
Hiring Manager- Magnus Karlsson magnus.e.karlsson@husqvarnagroup.com
Fackliga representanter:
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com
Cameron Rad, Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Representerar alla fackföreningar hos Saco), Cameron.Rad@husqvarnagroup.com.
Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Kultur är en viktig byggsten för Husqvarna Group, våra nyckelbeteenden är därför någonting som grundar sig i eget ägandeskap där vi ställer oss själva frågan: vad kan jag göra? Det är viktigt för oss att i alla möten och beslut söka kundens synpunkt. Då samarbete är en central del i vår verksamhet delar vi med oss av vår kunskap och erfarenhet och hjälps åt, detta medan vi behåller vårt fokus och en enkelhet i vårt arbete. Är detta någonting som stämmer överens med din syn på kultur? Tveka inte, sök dig till oss redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Johansson
Helena Pettersson
036-173066
Elin Andersson