OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Är du tekniskt intresserad och har en passion för ledarskap och resultat? Vill du komma till ett snabbfotat bolag och vara en viktig spelare i deras digitala resa? Då kan tjänsten som Business Support Manager/ Team Lead till SSP vara en roll för dig!
Om SSP
SSP är ett globalt företag som är experter på mat och dryck till alla människor som är i rörelse och på resande fot. SSP har verksamheter i 30 länder och finns överallt med deras restauranger och butiker oberoende om du skall ta ett flyg, hoppar på ett tåg eller tar en paus längs motorvägen. De har alla typer av roller och funktioner i organisationen och en viktig del är att IT-organisationen fungerar på bästa sätt och skapar rätt förutsättningar för övriga organisationen att fortsätta leverera mat och dryck till deras resande kunder. Därför är denna roll en viktig spelare för verksamheten.
Om teamet & rollen
Som Business Support Manager/ Team Lead kommer du vara en del av Nordic IT Management där du kommer rapportera till Nordic IT Operations & Support Manager. Stor fokus i rollen ligger på att leda genom personligt engagemang, utveckling och motivation.
Dina ansvarsområden ligger inom dessa fyra fält:
Ledarskap
En viktig del i rollen ligger på ledarskapet och där du kommer ansvara för Business Support Manager-teamet som idag består av fyra medarbetare inom Norden. Förutom att ligga nära teamet, guida i tekniska frågor och sharing knowledge så kommer du även att köra veckomöten med teamet.
Samarbete
Du kommer att arbeta nära det operativa teamet för att stödja, underlätta och hantera relationen mellan IT och verksamheten genom IT-support och distributionsaktivitet för utsedd region.
Identifiera affärsspecifika IT-krav och prioriteringar i enlighet därmed på plats för plats.
Fokusera särskilt på stöd till egen region med ytterligare stöd till Norden.
Ge råd och stöd till Nordic IT Helpdesk för att lösa IT-problem, vid behov ta ansvar för IT-frågan direkt.
Kommunicera affärsprocessändringar till alla nivåer i verksamheten - från teammedlemmar till operativa direktörer.
Hjälpa till att identifiera grundläggande systemutvecklingskrav i enlighet med affärsmål.
Projektledning
Du kommer att arbeta nära verksamheten med samordning av enhetsöppningar och stängningar, hantera regionala leveranser av centrala IT-projekt inom strikta tidsramar och komma överens om budgetar. Inom dessa områden kommer du exempelvis att:
Samarbeta som ett team för att uppnå en konsekvent service över hela Norden.
Säkerställa engagemang och deltagande i viktiga teambeslut.
Ge rapporter om efterlevnad, systemproblem och lösningar.
Använd tillgängliga verktyg för att få statistiska data och identifiera grundorsaker till fel.
Föreslå sätt att förbättra och säkerställa att effektiva lösningar kan identifieras.
Fokusera på att minska hårdvaruunderhållssamtal - genom att analysera trender och ge rekommendationer.
Arbeta med stora intressenter för att designa, testa och testa ny teknik för att möta affärskrav.
Hantera & leverera IT-projekt mot en fastställd plan.
Involvering i flera projekt samtidigt, arbete med strukturerade metoder och överenskomna tidsramar.
Support
Du kommer att ta ansvar för 2nd Line Support av ärenden för delegerad ansvarig region i Norden, vilket kan innebära att:
Tillhandahålla en IT-tjänst för att felsöka och lösa problem som endast kan levereras med en närvaro på plats eller med en specifik kunskap om den lokala IT-konfigurationen.
Se till att användaren följer IT Duty of Care Statement (SEC-policyer) - för att skydda mot onödiga skador på IT-utrustningen och därmed mildra stilleståndstiden och kostnaden.
Kontakt med externa IT-avdelningar t.ex. flygplatser, facility management-företag.
Ge 2nd Line stöd för egen region samt bistå med stöd med andra regioner i Norden vid behov.
Övervakning av tjänsteleverans som tillhandahålls av 3: e part mot överenskomna avtalsvillkor.
Arbeta med 3:e parter för att underlätta processförändringar.
Om dig
Vi ser att du har en stark teknisk bakgrund och förståelse för IT inom en organisation men har nu mer ett ledarskapsfokus. Du vet vad som krävs för att driva en IT-organisation mot sina affärsmål och hur man motiverar och engagerar medarbetare.
Utöver detta tror vi även att du har:
Erfarenhet av att leda leverans, meriterande om det varit inom IT-support
Erfarenhet av att 2nd line, installation, konfigurering och underhållning av IT-system och utrustning
Goda Microsoft Office-kunskaper
Goda kunskaper av nätverk samt Microsofts system som AD, Exchange, operativsystem
Kunskap om Citrix miljöförmåga
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
Möjlighet att resa (Mestadels runt Norden)
Kunskap om kreditkortsterminaler och kassasystem ser vi som meriterande
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt kring dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi således att du är resultatinriktad och har stor passion för system och för att driva verksamheter framåt. Du har en förmåga att påverka, övertyga och lyssna på ett brett spektrum av människor för att säkerställa enighet om mål. Du har även mycket goda organisatoriska och planeringsmässiga färdigheter. Du arbetar på ett självständigt sätt och arbetar med kontinuerlig proaktivitet. Då fokus är att leverera ett värde till den interna organisationen ser vi också att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Som person är du samarbetsvillig och teamorienterad. Du har även en förmåga att ställa om och arbeta flexibelt efter behov.
Välkommen med din ansökan!
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!