OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Business Support Manager till ScanBox!
ScanBox befinner sig på en spännande tillväxt- och förändringsresa i vilken du blir en nyckelspelare i att driva vår Business Support funktion framåt. Här kommer du tillsammans med ditt team supportera ett internationellt säljteam med en global marknad och du kommer att bidra till en exceptionell kundupplevelse. Slutanvändarna består av allt från världens främsta kockar, hotellkedjor, personalmatsalar hos stora techbolag till de som varje dag serverar våra äldre, sjuka och barn i de offentliga köken. Välkommen till dynamiska ScanBox!
Dina arbetsuppgifter
Som Business Support Manager får du en viktig och central roll för Business Support-teamets fortsatta utveckling med målsättningen att bli en branschledande och extraordinär kundsupport. Du koordinerar och leder det dagliga arbetet i teamet och skapar målsättningar för att skapa en proaktiv, modern och exceptionell support för våra kunder och bolagets säljorganisation. Vi vill kombinera bekvämligheten för kunden med online självbetjäning, för att i nästa sekund kunna bistå med en mänsklig agent om kunden och situationen kräver det. Detta kommer att åstadkommas genom att använda den senaste tekniken, väldefinierade processer och av affärsorienterade kollegor med extraordinär känsla för service. Här kommer du bli en viktig nyckelspelare för att ta oss till nästa nivå.
Du kommer självklart i din roll att arbeta nära bolagets kunder och samarbetspartners på såväl nationell som internationella marknader och vi ser gärna att du har ett intresse av att delta på mässor och andra internationella aktiviteter.
Tjänsten innefattar fullt personalansvar för dina teammedlemmar som i dagsläget består av 2 st och du rapporterar till Global försäljningschef.
Din profil
För att skapa framgång i rollen har du flera års erfarenhet av kvalificerat kund- och serviceinriktat arbete, av att ingå i en internationell kontext samt ett tydligt processorienterat arbetssätt. Det är starkt meriterande om du även har erfarenhet av ledarskap sedan tidigare men vi är även nyfikna på dig som med rätt personlighet och vilja är intresserad av att ta dig an din första formella ledarroll. Då ScanBox verkar på global marknad med breda kontaktytor behärskar du så väl engelska som svenska i skrift och tal på hög professionell nivå. Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande och vi kräver mycket god förmåga att hantera affärssystem och digitala verktyg. Här kommer du arbeta i affärssystemet Monitor och CRM-systemet Salesforce är ett mycket viktigt gränssnitt att utveckla varpå vi ser positivt på erfarenhet av CRM-system sedan tidigare.
Förutom dina tidigare erfarenheter och kompetens sätter vi stor vikt vid dina personliga egenskaper så som prestigelöshet, relationsskapande och initiativtagande. Du är även social och brinner för utmaningar och utveckling. Då du kommer få stor möjlighet att vara med och påverka ser vi gärna att du gillar att ta ansvar och arbeta utifrån uppsatta mål och processer. Du är en person som trivs i en lärande miljö med många kontaktytor, där du får möjlighet att utveckla både dig själv och dina kollegor. Du är tydligt nyfiken och intresserad av omvärlden vilket gör att du trivs väldigt väl i den globala miljö och det globala nätverk som du här kommer vara en del av.
Övrigt
Omfattning: Heltid, dagtid
Tillträde: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Olofström
Resor: Omfattningen på resor i tjänsten kommer du delvis påverka själv utifrån intresse men vi tror att tjänsten kommer innehålla 10-20 internationella resdagar/år för mässor och dylikt.
I denna rekrytering samarbetar ScanBox med Maxkompetens. Ansvarig Rekryteringskonsult Josefin Jönsson nås på 076-501 83 82. Ansökan tas emot via vår hemsida, www.maxkompetens.se med sista ansökningsdag den 2 mars 2022, men vi läser ansökningar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej pga GDPR.
Om ScanBox
ScanBox is a niche company that develops, produces and sells innovative food logistics solutions that, through efficient flows and preserved food quality, contribute to a better overall economy for commercial kitchen operations in the welfare, hospitality and corporate segments in > 50 geographical markets. The company had 2021 a turnover of 100 MSEK with 41 employees.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.