Business support till globalt företag!

Arbetsbeskrivning

Presentation

Nu söker vi en business support till ett spännande uppdrag hos vår globala kund inom fordonsindustrin! Har du nyligen tagit examen inom ekonomi eller liknande och har nåt års erfarenhet av ekonomiarbete och transaktioner? Då kan det här vara rätt jobb för dig! Uppdraget kommer att starta så snart som möjligt för att man ska få möjlighet att gå bredvid personen som slutar och få en bra introduktion och kommer pågå 6 månader till en början med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra Back Office-funktionen inom bolaget som är ansvarig för kontanthanteringen inklusive cashpool- och likviditetsprognos hantering samt koncernens interna fakturor. Funktionen hanterar även bolagets globala verksamhet av administration av transaktioner och bosättningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• Att förbereda och genomföra interna och externa betalningar
• Konsolidera koncernens dagliga likviditet
• Match egna erbjudanden med motparter i olika matchningssystem.
• Stödja kunden Treasury & Trading avdelning


Utbildning/erfarenhet

Vi söker en person som är redo för mycket "hands-on" jobb och vi letar efter en positiv lagspelare som tar egna initiativ och har en öppen inställning till förändring. Vi söker dig som är ivrig att lära dig och att du fungerar bra självständigt såväl som i grupp.
Kvalifikationer:
• Universitetsexamen i ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Intresset för de finansiella marknaderna och produkter
• Flytande engelska
• Hög integritet och etik
• Organiserad med ett strukturerat arbetssätt


Vi erbjuder dig

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POOLIA Väst AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 juni 2015

Liknande jobb


21 november 2024