Business support till välkänt IT-bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du en administrativt lagd person med en ådra av affärsmässighet? Då kan det här vara något för dig!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara kundernas primära kontaktperson för dagliga frågor, med ansvar för bland annat leveransuppföljning och underhåll av de kundanpassade inköpsportalerna.

Arbetet sker i huvudsak via telefon/chatt, e-post och ärendehanteringssystem. Rollen innefattar bland annat:

· Ansvara för kvalité i produktleveransen.

· Ansvara för att utföra de uppgifter som tilldelas inom ramen för befattningen.

· Proaktiv hantering av kundärenden.

· Agera produktrådgivande och kontinuerligt uppdatera sig på nyheter.

· Stötta säljare med administration kring leveransen mot tilldelade kunder.

· Orderläggning och ta fram försäljningsresultat samt följa upp och bevaka ordrar och

· leveranser.

· Ta del av och följa våra attestinstruktion, policyer, regler, rutiner och processbeskrivningar som är knutna till befattningen.

· Säkerställa hög servicenivå, kundnöjdhet och bidra till lönsamhet hos kund.

Relationer

· Samverka och agera initiativtagande gentemot kund, vårt kundteam och andra resurser.

· Vara uppdaterad om leverantörers och distributörers fokusområden.

· Skapa förtroende genom att förstå kundens verksamhet.

· I förekommande fall arbeta med kundansvar för utpekade kunder och/eller affärsområde och driva och/eller delta i kundmöten i samverkan med kundteamet.

Affärsmöjligheter

· Aktivt medverka till merförsäljning av produkter/tjänster/avtal som finns i vårt utbud och medverka till att vi når våra gemensamt uppsatta försäljningsmål och lönsamhet.

· Registrera/uppdatera affärsmöjligheter enligt vår säljprocess och i förekommande fall självständigt driva och avsluta affärer hos utpekade kunder.

Din profil

· Erfarenhet av Innesälj/kundservice/Business support

· Generell kunskap om IT-produkter

· Goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift

· Goda kunskaper i Officepaketet

· En hög servicekänsla

Meriterande egenskaper inkluderar

· Erfarenhet av Microsoft Navision

· Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem (Microsoft Dynamics)

· Utbildning inom IT

· Erfarenhet inom IT-försäljningsbranschen

Personliga egenskaper
Du arbetar organiserat med en bra struktur, är effektiv, analytisk och ser när skapa mervärde och
möjligheter för kund.

Du är affärsmässig och en relationsskapare som inte är rädd för att ta initiativ.

Övrig information
Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna process. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos kunden i Kista med möjligheter till rekrytering.
Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Arbetstid: 8-17

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Rangstedt på

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

Office Manager till Qasa/HomeQ

31 oktober 2024