OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Business System Expert
Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Exempel på våra varumärken är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vi ägs av 32 000 svenska lantbrukare, har cirka 8 500 anställda, har närvaro i ett 20-tal länder och omsätter 33 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela kedjan så kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: www.lantmannen.se/omlantmannen
Lantmännen Shared Service Center (SSC) är en kundorienterad serviceorganisation som erbjuder koncernens bolag i Sverige, Norge och Danmark tjänster inom redovisning, leverantörs- och kundreskontra samt telefonservice. Våra ledord är kundfokus och effektivitet.
Inom avdelningen Business Development är vårt fokus att driva processutvecklingsprojekt tillsammans med våra Processägare som en väsentlig del i SSCs arbete med ständiga förbättringar av våra ekonomiprocesser. Vi söker nu en Business System Expert som har erfarenhet från effektivisering av processer genom förändringsarbete och som ser det som en positiv utmaning att driva och medverka i utvecklingen av Lantmännen SSC. En viktig del i detta arbete är att utnyttja våra affärssystem på ett optimalt sätt.
Lantmännen SSC är i en intressant utvecklingsfas som innebär stora möjligheter för dig att påverka ditt och avdelningens arbetssätt där fortsatt behov av standardisering och effektivisering finns. Vårt interna klimat präglas av en öppen dialog med trevliga och motiverade medarbetare.
I rollen som Business System Expert ansvarar du för att planera och driva aktiviteter och projekt inom redovisning- och reskontraprocesserna på eget och avdelningens initiativ. Du är en av SSCs kravställare gentemot koncernens IT-avdelning avseende våra systemförändringar. Vidare är du expert för ovan nämnda processers systemstöd och du upprätthåller därför stor kompetens i våra system samt har en god förståelse för respektive processflöden. Du rapporterar till Business Development Manager och placeringsort för tjänsten är Malmö.
Du som söker är antagligen Civilekonom/Civilingenjör, eller har motsvarande utbildning inom ekonomi och/eller IT. Det är ett krav att du har goda kunskaper inom redovisning och erfarenhet av ett större ERP-system. Om du har erfarenhet av M3 är det meriterande. Du har 3-5 års erfarenhet av att självständigt leda och driva projekt, gärna inom standardisering eller effektivisering. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska såväl som engelska.
Som person är du strukturerad, prestigelös, drivande och vågar ifrågasätta med smidighet och stor integritet. Du har en god kommunikativ förmåga då arbetet innebär många kontakter inom såväl som utanför SSC.
Självklart delar du våra värderingar Öppenhet - Helhetssyn - Handlingskraft.
Välkommen med din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT, kontaktperson Pernilla Ohlsson, tel 0733-57 36 01. Välkommen med din ansökan genom att trycka på knappen sök eller genom att maila till pernilla.ohlsson@dfind.se Sista ansökningsdag är 8:e april 2015. Då urval och intervju sker löpande är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Uppdragsgivare: Lantmännen
Ort: Malmö
Kontaktpersoner på detta företaget
Robin Hallman
Ann-Louise Nyman
Fanny Cederberg
Raisa Söderberg
Fredrik Svensson
Robin Hallman
Karolina Johnsson
Fanny Cederberg
Angelica Strand
Eva Tostgård