OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har idag cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk.
Din framtida utmaning
Brinner du för att vara med och skapa nästa generation av affärssystemet IFS Applications™? Vi söker nya medarbetare med ett starkt intresse för design av funktionalitet och användbarhet i affärssystem. Nu behöver vi förstärkning inom produktområdet Supply Chain Management.
Hos oss kan du kombinera ditt intresse, dina kunskaper och din kreativitet med möjligheten att vidareutveckla ett av världens ledande affärssystem i en expansiv och spännande internationell miljö!
Arbetsuppgifter
Vi vill se dig i rollen som Business Systems Analyst. Det är en viktig roll inom IFS Research & Development. Du kommer att nyutveckla och vidareutveckla våra lösningar inom IFS Applications™.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:
• Analysera kundkrav på nya lösningar och funktioner
• Utreda förslag på förbättringar av befintliga produkter
• Designa systemlösningar och utarbeta funktionsspecifikationer
• Implementera och kvalitetssäkra nya eller modifierade lösningar
• Presentera och utbilda i vår produkt såväl internt som externt
• Följa och analysera trender på marknaden
Den vi söker
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet inom något eller några av områdena ERP, Supply Chain Management, logistik, orderhantering, lagerhantering eller materialplanering. Idag arbetar du med design av affärssystem eller andra systemlösningar, alternativt arbetar du operativt med affärssystem och har samlat på dig tankar och idéer om hur de kan utvecklas.
Du drivs av problemlösning och tar fram egna lösningsförslag på komplexa problem på ett kreativt sätt. Du är intresserad av design av affärssystem eller så har du erfarenhet av att arbeta med processförändringar eller systemimplementation. Samarbete och att kommunicera med dina arbetskamrater kännetecknar dig och du är öppen för andras åsikter. Du är analytiskt lagd och har förmågan att arbeta fokuserat både enskilt och i team. För dig är det viktigt att förstå marknadens behov och att kunna förmedla lösningars affärsvärde.
Vi erbjuder Dig
Vi har en stark och engagerad kultur där vi alla hjälps åt och där du som kollega och medarbetare syns och är viktig. Du får snabbt frihet under ansvar och kommer på många sätt ha möjlighet att påverka vår produkt, vår organisation och vår utveckling. Vi arbetar i globala team tillsammans med våra kollegor på Sri Lanka, så du behöver kunna tala och skriva engelska obehindrat. Vi arbetar i projekt enligt agila principer som bygger på SCRUM.
Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas som person i din roll och i din karriär.
Tjänsten är tillsvidareanställning, med placering på vårt kontor i Linköping.
Låter detta intressant?
Om du har frågor kring tjänsten, kontakta Anneli Franzén, Group Manager Supply Chain 013-460 35 53
Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt då vi gör löpande urval, dock senast 2017-02-26.
Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.