OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att arbeta i en händelserik miljö med flera kontaktytor och arbetsuppgifter? Då är detta rollen för dig!
Som Business Unit Assistent kommer du vara en viktig länk i företaget och hantera allt från administrativa uppgifter till planering av event.
Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kunds räkning en Business Unit Assistent till ett företag i Nässjö. Du kommer att ansvara för en rad administrativa uppgifter och dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att hantera utbildningar, kursportal- och kravsystem. Du kommer även att organisera och genomföra event för både kunder och intern personal. Vidare kommer du även utföra diverse administrativa uppgifter relaterade till personalhantering. Det kan innefatta bland annat tidrapportering, beställning av kläder och bemanningsplanering. Du ansvarar också för att sammanställa statistik, förbereda faktureringsunderlag och fakturera externt.
För att trivas och lyckas i rollen som Business Unit Assistent är det viktigt att du är en social och ansvarsfull person. Du kommer vara en del av ett härligt team och få möjligheten att bidra till avdelningens och verksamhetens övergripande mål. Du behöver ha en god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt, då du kommer att ha kontinuerlig dialog med chefer och fungera som en viktig länk i företaget.
Du erbjuds
- Företaget erbjuder en möjlighet att arbeta i ett engagerat team, samt utvecklingmöjligheter.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Administrera utbildning, kursportal- och kravsystem
* Hjälpa till med bemanningsplanering och följa upp tidrapportering
* Hantera kursbokningar, statistik och faktureringsunderlag
* Planera event och övrig personaladministration
VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig eftergymnasial utbildning inom området
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör, koordinator, assistent eller likvärdig roll
- Har erfarenhet i ekonomi/affärsystem
- Har god datavana och kunskap i Microsoft Office 365 (excel, word, powerpoint)
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor
- Har B-körkort
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av adobe acrobat
- Tidigare erfarenhet av systemet, Kompetensvy
- Tidigare arbetat inom energibranschen
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker
Övrigt:
Intervjuer med företaget kommer påbörjas tidigast vecka 34.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231