OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nexer har en strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling. Är detta du? I så fall är du rätt för tjänsten som Business Unit Manager Integration.
Vi söker dig som har mycket Passion och Execution i dig som vill vara med oss på resan och göra oss till det bästa Techbolaget. Det är dig vi söker om du har stor erfarenhet från att leda personal, rekrytering, nätverksbearbetning samt känslan för att skapa bra affärer.
Vi vill ta nästa steg och göra skillnad inom Integration!
Hur ser rollen ut?
Detta är en ny roll i vårt nylanserade område Integration, där du har som uppgift att bygga upp en enhet av konsulter inom Integration. Du får hjälp av våra rekryterare men driver även rekryteringen själv, med målet att hitta, attrahera och anställa systemutvecklare inom Integration.
Som Business Unit Manager ansvarar du för det ekonomiska resultatet i enheten. Du kommer att ingå i den operativa ledningsgruppen West Technology. Du ansvarar för strategiska mål inom enheten och leder enheten operativ inklusive säljansvar.
Du har personalansvar inom enheten, och även ansvar för:
• Försäljning
• Rekrytering & lönesättning
• Kompetensutveckling
• Coachning och stöttning genom bra närledarskap
• Hålla löpande kontakt med säljare och intressenter
• Övriga personalfrågor
Din bakgrund
Vi söker dig som har en bakgrund inom arkitektur/systemutveckling och har arbetat med integrationsprojekt och med relevanta produkter som tex Mulesoft mm.
Du har dokumenterad chefserfarenhet, tänker Agilt och är framåtlutat. Det är meriterande om du har erfarenhet inom IT- och/eller konsultbranschen. Fördelen med detta är att du har erfarenhet av att jobba inom något av de område som omfattas av Nexers Group verksamheter, detta kan t.ex vara att du tidigare har arbetat med Arkitektur, E-handel, Digitalisering, Systemutveckling, Projektledning, Agilt (Scrum Master/Product owner) eller Test alt varit säljare.
Som person bör du ha ett stort intresse för och fokus på affären samt kunddialogen. Du ser affärsmöjligheter och tar vara på dem. Du har ett stort nätverk och arbetar ständigt på att förvalta detta, du ser möjligheter och vågar gå framåt även när vägen inte är helt utstakad.
Du är ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt. Samtidigt vill vi att du har ett genuint intresse för att leda och utveckla personal. Du har förmågan att attrahera, och framförallt utveckla, människor för att möta både deras individuella samt organisationens mål. Du är kommunikativ och har därmed förmågan att anpassa dig efter mottagaren och inser vikten av att lyssna och ta in andras åsikter och perspektiv för att skapa den mest optimala lösningen.
Hur är Nexer som arbetsgivare?
På Nexer tänker vi att varje ny idé, varje innovation och ny bekantskap är ett löfte om en bättre framtid. För dig, för våra kunder och för världen vi lever i.
Framtiden är inte en avlägsen dröm, den skapas av handlingarna vi gör idag. Hos Nexer får du möjlighet att drömma stort, tänka smart och se till att saker verkligen händer. Vi tar visionära idéer och skapar konkreta strategier. Vi använder teknik som verktyg för framsteg och hittar nya sätt att kommunicera på.
Vi arbetar värdestyrt och lägger vårt hjärta i allting vi gör. Du får nära till dem som fattar beslut och du kan alltid vara med och påverka. Jobbar du på Nexer får du en stark arbetsgivare med internationell närvaro och stora möjligheter att utvecklas.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör gärna av dig till Albin Ljungquist, Recruitment Manager: albin.ljungquist@nexergroup.com