OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du din bakgrund inom försäljning, ledarskap och IT och tycker det är dags för en ny och utvecklande utmaning? Vill du verka i ett sammanhang där prestigelöshet, gemenskap och att skapa resultat tillsammans är tongivande för verksamheten? Är du en person med engagemang och handlingskraft?
Vi söker nu en Business Unit Manager till vårt kontor i Jönköping.
Vad innebär rollen?
Rollen som Business Unit Manager är bred och varierande där du ansvarar för ekonomiska resultat, strategiska mål och leder enheten operativt i utvecklingen av vår affär. I rollen ingår också ett operativt säljansvar för din verksamhet. Tillsammans med säljare och konsultchef kommer du bygga din verksamhet och utveckla våra kundrelationer.
Som BU-chef arbetar du kontinuerligt med:
• Försäljning
• Strategisk affärsutveckling
• Utveckling av kontorets tillväxt och profilering
• Personalutveckling
• Lönesättning
Tjänsten är placerad i Jönköping, du rapporterar till Business Area Manager och du ingår i den operativa ledningsgruppen BA Mid.
Vem är du?
För att lyckas i rollen bör du ha tidigare erfarenhet av konsultbranschen och/eller stor förståelse för konsultaffären. Det är ett starkt önskemål att du har erfarenhet från IT-världen och du har flera års erfarenhet från en ledande roll där du haft både personal-, budget- och säljansvar. Du gillar dessutom komplexiteten att dela din tid mellan affärsutveckling och försäljning.
Som person är du social, kommunikativ och lyhörd. Du har förmågan att anpassa dig efter mottagaren och inser vikten av att lyssna och ta in andras åsikter och perspektiv. Du har ett genuint intresse för att leda, utveckla och stötta dina medarbetare samt skapa ett klimat för dem att uppnå uppsatta mål.
Vad är viktigt för Nexer?
Våra ledord är Passion & Execution och vårt måtto ”Put your heart in it and make it happen” genomsyrar hela verksamheten där våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång.
Läs ännu mer om Nexer här
www.nexergroup.com
Ansökan
Du är hjärtligt välkommen att skicka din ansökan här nedan. Har du frågor om tjänsten eller Nexer är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Petra Sivefäldt på petra.sivefaldt@nexergroup.com.
Vi tar löpande emot ansökningar så vänta inte med att söka!
Nexer som arbetsgivare
Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.
Vår kultur
Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!