OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Vill du vara med och påverka vår framtid och arbeta för att minimera kärnkraftens arv till eftervärlden? I så fall har du nu möjligheten när vi söker en Business Controller som en tid in i uppdraget också kommer axla rollen som Interim CFO till Cyclife Sweden AB.
Uppdraget är inledningsvis ett uppdrag via Unik Resurs under föräldraledighet, med möjlighet till anställning efter avslutat uppdrag.
Cyclife Sweden AB och deras uppdrag
Cyclife Sweden AB hanterar och behandlar lågaktivt avfall främst från kärnkraftsindustrin men också andra branscher såsom hälso- och sjukvården. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Värdeord som leder dem framåt i detta arbete är ”framåtanda”, ”utveckling” och ”ansvarstagande för miljön”. Den svenska anläggningen och huvudkontoret är beläget i skärgården utanför Nyköping.
Företaget är en del av det statligt ägda Franska Electricitet De France (EDF) och därmed del av en av världens största arbetsgivare och en tung aktör i energisektorn. Cyclife Sweden AB etablerades då EDF 2016 förvärvade delar av det anrika Studsvik och deras anläggningar och resurser i Sverige och Storbritannien. Förvärvet är ett led i EDFs globala satsning inom kärnkraftsavveckling. En satsning som ska göra EDF världsledande inom området och utveckla hanteringen av kärntekniskt avfall globalt för att minimera den miljöpåverkan kärnkraften har och kommer att ha i framtiden.
Vad kan Cyclife erbjuda dig?
Vi ska forma framtidens hantering av kärntekniskt avfall för att minimera kärnkraftens arv till eftervärlden. Vi drivs av stort ansvarskännande för miljön och framåtanda när vi utvecklar nya behandlingsmetoder. Tillsammans med världsunik kompetens hos dina kollegor och kapaciteten i Cyclifes behandlingsanläggningar ger vi dig möjligheten att vara med och påverka och göra skillnad.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Businesscontroller på Cyclife arbetar du med den ekonomiska analysen och verksamhetsstyrningen i företaget och ditt arbete är en mycket viktig del av verksamhetens beslutsunderlag. Du arbetar tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen och du rapporterar till och arbetar nära CFO i verksamheten. CFO kommer också efter en tid i ditt uppdrag att gå på föräldraledighet vilket innebär att du kommer axla rollen som Interim CFO under en tid. Du arbetar då utöver ovan beskrivna arbetsuppgifter med bland annat cash management och övrig bankhantering samt har det övergripande ansvaret för verksamhetens ekonomi.
En del i rollen är också att tillsammans med dina kollegor löpande förbättra och effektivisera de ekonomiska processerna i verksamheten.
Din profil
I denna rekrytering kommer vi lägga stort fokus på personlig potential men där finns några viktiga aspekter utöver person. Dessa är;
- Förmodligen har du en universitetsutbildning inom ekonomi, men kan ha förvärvat dig kunskapen på annat sätt också.
- Minst 5 års erfarenhet inom ekonomisk styrning och/eller controlling
- Goda kunskaper inom verksamhetsstyrning
- Grundläggande kompetens i svensk redovisning
- Gedigen kunskap i Excel
- Erfarenhet av att arbeta i SAP
Det är meriterande men ej krav om du har varit projektledare i implementeringsprojekt av ekonomisystem eller liknande. Erfarenhet av arbete i börsnoterat bolag anses även det meriterande liksom revisorserfarenhet.
Som person prioriterar agerar du utifrån ett helhetsperspektiv och tar initiativ i komplexa situationer. Du sätter klara mål för omgivningen och vill påverka andra och verksamheten genom att tydliggöra olika vägar och alternativ. Du är öppen och uppriktig och är tillgänglig för att ge andra hjälp. Du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du utvärderar framsteg och samordnar resurser. Slutligen lyssnar du och ställer frågor i syfte att samla information, skiljer tydligt på fakta och egna/andras åsikter.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på elin.gladh@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84