Busniess Controller till Zengun!

Busniess Controller till Zengun!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för siffror och vill ta ditt nästa steg i karriären? Zengun söker nu en prestigelös, analytisk och kommunikativ Business Controller. Har du cirka två års erfarenhet som Business Controller, revision eller liknande? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Zengun är en innovativ byggentreprenör som driver flera av Stockholms och Mälardalens mest unika och spännande byggprojekt med fokus på hållbarhet och samverkan. På Zengun drivs vi av att driva projekt med stort ansvar och engagemang, och alltid i nära relation till kunden. De verkar bland annat i Stockholm, Uppsala och Västerås i nära samverkan med våra kunder och alltid med projektet och människor i centrum. Zengun hjälper fastighetsägare att förädla sitt fastighetsbestånd, genom att i varje projekt erbjuda kunskap och kompetens som samverkans- och hållbarhetspartner under projektets hela livslängd. Zengun bygger kommersiella fastigheter blandat med utvalda samhällsfastigheter och bostadsprojekt. Zengun arbetar långsiktigt för medarbetare, kunder, omgivning och utvecklas ständigt för att göra varje projekt till ett referensprojekt.

Arbetsuppgifter:
- Bistå i bokslutet och analyser
- Stötta i diverse ekonomirelaterat; fusion, upphandlingar etc.
- Bistå i arbetet med implementering av nytt affärssystem
- Upprätta exempelvis månadsrapporter, styrelseunderlag och andra analysrapporter
- Andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen såsom fakturahantering och konteringar, och tids- och lönehantering

Du erbjuds
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
- En meriterande ekonomitjänst, med chans till överrekrytering till Zengun

VI SÖKER DIG SOM
- Har en examen från universitet eller högskola inom ekonomi
- Ca två års erfarenhet av arbete med business controlling, revision eller liknande
- Goda kunskaper i Excel
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används i arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att analysera månadsbokslut
- Erfarenhet av att upprätta rapporter
- Erfarenhet av att driva arbetsuppgifter i projektform
- Varit med och implementerat nytt affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vi ser även att du är analytisk, kommunikativ och tycker om att hjälpa till och ge service. Du gillar att arbeta effektivt och trivs i ett högt tempo där du är flexibel och problemlösande. Du är nyfiken och utvecklingsintresserad och du har en prestigelös inställning i arbetet.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024