OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The DriveZone är en nystartad e-handel och butik med fokus på Amerikanska bildelar, tillbehör, däck & oljor. Företaget säljer idag på den svenska marknaden men står inför en stor Europalansering under nästa år. The DriveZone Speed Shop öppnade i Maj 2022 och är en 350 kvm stor flagshipstore med allt du kan tänkas behöva till din amerikanska bil. Butiken fungerar också som eventyta för DriveZone’s alla event med olika bilklubbar, samarbetspartners m.m. Målet är att bli en naturlig samlingsplats för alla inom USA-bilskulturen i Stockholm och närområde. The DriveZone är en del av KW Parts AB (Klintberg & Way) som ägs av Hedin Group.
Om tjänsten
På KW Parts befinner vi oss i en spännande fas där vi transformerar hela bolaget till en kundorienterad organisation med e-handel och konsumentförsäljning i fokus. Som ett led i detta lanserade vi ett nytt varumärke, DriveZone, där vi genom e-handel, vår nya flagshipstore och roliga kundevents erbjuder privatkonsumenter och bilentusiaster tillgång till Europas starkaste sortiment av amerikanska bildelar och tillbehör. Vi startade starkt och intresset för våra tjänster växer och vi behöver därför redan nu rekrytera mer personal. Därför söker vi nu en bilkunnig kundservicespecialist till vår butik i södra Stockholm.
En av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna i vår affär är en kundupplevelse i världsklass. Det får vi genom motiverade kundservicespecialister med ett stort intresse för bilar, som förstår vad som är viktigt i en digital affär. Som kundservicespecialist för DriveZone möts du av en varierad arbetsdag där du hanterar kundärenden både digitalt, via telefon samt över disk. Genom trevligt bemötande och entusiasm säkerställer du att våra kunder får bästa möjliga bemötande och du stöttar kunderna i frågor som rör allt från produkt- samt fordonsteknik till leveranser och priser. I och med att vår största säljkanal är vår webshop, jobbar du också kontinuerligt för att säkerställa en trevlig och användarvänlig upplevelse och framför värdefull input för både användande och content. Du kommer också att delta vid olika mässor och events, där bilentusiaster från hela Sverige samlas.
I rollen kommer du att ingå i ett team på fyra personer, som jobbar i vår butik i Sätra och du rapporterar till vår butikschef. Arbetstiderna är initialt lagda måndag - fredag, 08:00 - 17:00 men visst helgjobb kan förekomma vid speciella events eller mässor.
Din profil
För att matcha rollen tror vi att du har en fordonsteknisk bakgrund som du fått genom att antingen jobba som fordonstekniker, reservdelsman/-kvinna eller servicerådgivare. Du är van vid kundkontakter och trivs i en utåtriktad roll, där du får utlopp för din goda känsla för service. Vidare är du prestigelös och flexibel, vilket krävs i en nystartad verksamhet, där alla hjälps åt och gör det som behövs. Du har också en stark administrativ ådra och är en van dator-och systemanvändare. Du innehar B-körkort och pratar samt skriver svenska obehindrat i tal och skrift. Gillar du dessutom roliga och fartfyllda bilar så kommer du att trivas mycket bra hos oss.
Vi erbjuder
Hos DriveZone finner du det bästa av två världar; det nystartade bolaget med passion och nybyggaranda i en stor och stark koncernen som erbjuder både trygghet och stabilitet. Du kommer in i en värld av entusiaster som brinner för sitt område och du kommer att få utvecklas och lära dig av de absolut bästa. Hos oss blir du en viktig samt uppskattad spelare och din insats kommer att göra stor skillnad för oss. Därför är du så välkommen till oss och vi kommer att göra allt vi kan för att du ska trivas!
I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07 eller av Catrin Fjellström på 070 074 40 18.
Vi ser fram emot din ansökan!