OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 29 000 svenska lantbrukare, är 10 500 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 37 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Schulstad, Gooh, Finn Crisp och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: lantmannen.se/omlantmannen
Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi, maskin och lantbruk. Lantmännen Maskin, med dotterbolag i Danmark och Norge, marknadsför och ger service för ett komplett produktsortiment av lantbruksmaskiner med bland annat varumärkena Valtra, Fendt, Kuhn och Claas.
I rollen som butiks- och reservdelschef får du det övergripande ansvaret för butik och reservdelar på vår anläggning i Örebro . Du kommer att se till att strategiska, kvalitativa och resultatmässiga mål nås och att verksamheten utvecklas med lönsamhet och nöjda kunder. Du är en naturlig ledare som trivs i rollen att utveckla såväl människor som affärer. Du kommer att arbeta operativt med försäljning av reservdelar och tillbehör till kunder såväl över disk i butiken som via telefon tillsammans med två butiks- och reservdelssäljare. I arbetet ingår även att förse anläggningen verkstad med reservdelar.
I fokus för dina arbetsuppgifter står ledarskap, planering och samordning och du leder verksamheten mot en lönsam utveckling som kännetecknas av nöjda kunder och kompetent personal. Du har fullt personal- och budgetansvar. Du kommer även att tillsammans med verkstadschefen samt maskinsäljarna på anläggningen driva den lokala ledningsgruppen.
Du är en lyhörd ledare som trivs i rollen att utveckla såväl människor som verksamheten. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning och kundkontakter, gärna från en liknande befattning. Du har branschkännedom genom att t ex ha arbetat med lantbruk, verkstad, reservdelsverksamhet eller inom verktygsbranschen. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och god erfarenhet av försäljning och aktiv kundbearbetning. Du har goda kunskaper i engelska.
Vi erbjuder en roll med stort ansvar och möjlighet att påverka och ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden.
Placeringsort är Örebro .
Vill du ha ytterligare information om tjänsten, kontakta Johan Sävhage, regionchef, 010-556 4053 Linnéa Blixt, HR, 010-556 0112
Välkommen med din ansökan senast 2017-01-15 via länken här nedan . Urval kommer att ske löpande. Tillträde enligt överenskommelse. Betyg och intyg lämnas vid eventuell intervju. Vi söker kompetenta medarbetare som kan bidra till vår verksamhet. Lantmännen arbetar aktivt med att säkerställa att vår arbetsplats är utvecklande för alla oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, religion eller funktionshinder.