OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Odla.nu är en av Sveriges största webbplatser på växter och trädgårdstillbehör och vi vänder oss till alla odlingsintresserade. Vi producerar de flesta av våra växter och har även en butik/handelsträdgård i anslutning till anläggningen i Kristianstad.
Odla.nu startades 1998 och vi har sedan starten växt stadigt. Vi har en säsongsdriven försäljning och är som mest ca 70 personer anställda över säsong i E-handeln, handelsträdgården och i växtproduktionen.
Odla.nu ägs sedan 2015 av Bonnierkoncernen och ingår i Adlibrisgruppen. Besök oss på www.odla.nu
Vi söker nu en butiksansvarig till vår butik i Viby. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Som butiksansvarig på Odla.nu har du det övergripande ansvaret för den dagliga skötseln av butiken. Din viktigaste uppgift blir att optimera och utveckla butikens erbjudande samt att se till att handelsträdgården når uppsatta försäljningsmål. Du arbetar aktivt med försäljning till kunder, och säkerställer att kunden får en positiv upplevelse av deras besök hos oss genom att bistå med tips, idéer och inspiration. Du ansvarar för exponering, genomföra kampanjer och event samt att se till att varorna har rätt prissättning. Det ingår även administrativa uppgifter så som inköp, orderhantering samt att ta fram faktureringsunderlag. Du leder butikspersonalen och planerar bemanningen i butiken.
Då detta är en säsongsintensiv bransch förväntas du stötta upp med andra arbetsuppgifter under lågsäsong, så som administration i e-handeln.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som tidigare arbetat i liknande roll inom handel samt har erfarenhet av växter, odling och handelsträdgård. Du har även erfarenhet av sälj, inköp och är van att arbeta i butiksmiljö.
Du är en driven, lyhörd och utåtriktad person som är duktig på att planera och strukturera. Du har ett högt affärstänk och ett tydligt kundfokus. Du är självgående och har lätt för att fatta beslut och ta initiativ men har samtidigt lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du engagerad, ansvarstagarande och har förmåga att leda och inspirera medarbetare.
Du har grundläggande IT-kunskaper (Office-paketet) samt talar och skriver god svenska.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet!
Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde våren 2022 efter överenskommelse. Tjänsten är på heltid och förlagd efter schema måndag-söndag. Butikens öppettider är måndag-fredag 10-18 samt lördag och söndag 10-16.
Sista ansökningsdag är den 2 december och vi tar emot din ansökan via vår hemsida www.wikan.se.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Fondell på 044-590 65 02.
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983