OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Kalmar Slotts verksamheten drivs av Destination Kalmar, vars enhet Kalmar Slott, ansvarar för verksamheten. Slottet i sig ägs av Statens Fastighetsverk. Kalmar Slott är ett välbesökt och känt besöksmål där vi arbetar för att berätta slottets historia och skapa aktiviteter för hela familjen. En viktig del i upplevelsen är vår slottsbutik.
Beskrivning av tjänsten
Slottets butik är lite av navet inne i slottet, då den även fungerar som entré till slottet stora delar av året. De som arbetar i butiken är till stor del timanställda guider. Du ska därför tillsammans med timpersonal driva försäljningen mot tydliga mål och arbeta med att utveckla butiken i samstämmighet med slottets profil. Varorna som tas in ska präglas av slottskänsla, hållbarhet och passa en bred målgrupp. Sommartid har vi två butiker, en ordinarie och barnens slottsbutik. Du ansvar bl.a. för inköp, kassarapporter och exponering i butiken. Du följer försäljningsbudgeten ihop med slottschef.·
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månades provanställning som avser deltid, 20h i veckan. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Din arbetstid kommer att förläggas i anslutning till butikens öppettider, vilket ibland innebär arbete på helger och vissa kvällar vid event med mera.
Kvalifikationer
Vi söker dig som med passion för försäljning, historisk miljö, hållbarhet och vill ta ansvar för vår vackra slottsbutik. Vi vill att du, precis som vi, brinner för Kalmar Slott och genom försäljning av våra produkter skapar en kundupplevelse med hög servicenivå. Vi förutsätter att du har erfarenhet från butiksarbete och därmed har några års arbetslivserfarenhet. I rollen som butiksansvarig är du prestigelös, initiativrik och inspirerande förebild med ansvarskänsla och med lätthet kan förklara för vår timanställda personal vad som behövs göras. Du förstår vikten av att vårda viktiga relation med olika leverantörer. Du ska ha en grundläggande ekonomiutbildning, kunskaper i kassahantering och ekonomisk uppföljning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du talar och skriver svenska och engelska på ett obehindrat sätt. Språk som tyska, danska m.fl. är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Du är en positiv person, ordningsam och stresstålig. Du vill skapa bästa kundupplevelsen tillsammans med oss andra. Är du intresserad av att även delta i slottets övriga arbete, så som att guida och vara slottsvärd, ser vi det som ett plus, kan också var ett sätt att utöka antalet timmar hos oss.
Ansökan
Vänligen skicka oss din ansökan till meg.nomgard@kalmar.com senast den 9 december. Vänligen ange ”Slottsbutik” i ämnesraden i din ansökan.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Slottschef Meg Nömgård, meg.nomgard@kalmar.com