OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en initiativrik och lösningsorienterad ledare med förmågan att stimulera till aktivitet och utveckling?
I rollen som butiksansvarig på nystartade Örebro byggretur - en bygghandel för återbruk av byggmaterial, finns chansen att från grunden bygga upp en verksamhet och samtidigt utveckla kommunens arbete med återvinning, dina medarbetare och dig själv.
Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt.
Är du rätt person att anta utmaningen?
Om tjänsten
Örebro Byggretur är ett treårigt projekt och en del i kommunens mål för att arbeta för ett cirkulärt och hållbart Örebro samt för att skapa meningsfull sysselsättning som kan leda till ökade möjligheter till egen anställning.
Projektet drivs med Teknik- och serviceförvaltningen som huvudman i samarbete Förvaltningen för utbildning, försörjning och arbete - verksamhet arbetsmarknad (FUFA), Örebrobostäder (ÖBO), Örebroporten och Futurum.
Genom att skapa en arena för återbruk av byggvaror i samarbete med kommunens fastighetsbolag och privata aktörer som vill teckna medlemsskap bidrar projektet till att skapa en mer cirkulär byggbransch och erbjuder Örebroarna en butik där de har möjligheten att på ett hållbart sätt handla varor till sin renovering eller sitt projekt.
Vi söker nu en butiksansvarig som vill vara med och forma butiken och dess verksamhet som kommer vara belägen på Boglundsängen i Örebro. Som butiksansvarig kommer du i driftsorganisationen att ha en butiksanställd och ett antal personer i arbetsmarknadsåtgärd till din hjälp. Du kommer ha ett brett spektra i dina arbetsuppgifter. Ena dagen kan du sitta i projekt- eller styrgruppsmöte och andra dagen arbetar du i butiken.
Projektanställning under tre år med möjlighet till fortsättning om verksamheten permanentas.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• personal-, verksamhet- och budgetansvar
• samarbeta och kommunicera med såväl interna som externa parter
• instruera och coacha medarbetare samt ansvara för den dagliga arbetsledningen
• rapportera till verksamhetschef avfall på Teknik- och serviceförvaltningen
• skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats
Kompetenskrav
• akademisk utbildning inom relevant område alternativt yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• chefserfarenhet innehållande personal-, ekonomi-, och verksamhetsansvar
• erfarenhet av arbete i butik, lagerverksamhet eller liknande verksamhet
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete i arbetsgrupper
• god datorvana i t.ex. Office 365, Teams m.m. för att kunna hantera kommunikation och dokumentation
• B-körkort
För att trivas i denna roll skall du vara lösningsfokuserad och kreativ med god initiativförmåga. Du har förmågan att bemöta människor på ett coachande sätt som stimulerar till aktivitet och utveckling. Då tjänsten innefattar många kontaktytor och samarbeten både inom och utanför den egna organisationen bör din kommunikativa förmåga var god och du uttrycker dig väl på svenska i så väl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av socialt arbete/engagemang
• erfarenhet av arbete med avfallshantering eller återbruk
• erfarenhet av arbete med byggmaterial
• erfarenhet av arbete med byggnation
• truckkort
Omfattning och tillträde
Anställningsform: Projektanställning under tre år med möjlighet till fortsättning om verksamheten permanentas.
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: under inledningen av 2023 - dec 2025
Antal tjänster: 1
Arbetstid: Heltid. (Förskjuten arbetstid och helgarbete kommer att förekomma).
Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Teknik-och serviceförvaltningen bidrar du till att skapa en infrastruktur i framkant för ett mer hållbart Örebro. Vårt uppdrag är att tillhandahålla en hållbar och tillgänglig avfallshantering som motiverar och gör det enkelt för örebroarna att sortera på rätt sätt. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Hos oss jobbar cirka 500 chefer. Det gör att du aldrig behöver känna dig ensam i din roll. Här blir du del av en helhet och får ta del av en kollegial gemenskap, i vardagen men också via utbildningar med mera.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 december.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67