OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en organiserad och nyfiken person som brinner för service och inredning? Vill du arbeta på ett litet, mysigt och familjärt företag där din insats har stor betydelse? Då tycker vi att du ska ta chansen att söka tjänsten som butiksansvarig till inredningsstudion Walles & Walles!
DINA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som butiksansvarig hos Walles & Walles kommer du ha ett extra ansvar för deras mysiga butik/showroom och se till att det ser snyggt ut. Du kommer att ta hand om kunder och hjälpa dem. Här ingår även en del visual merchandising.
I tjänsten ingår det dessutom administrativa arbetsuppgifter som orderhantering, leveransbevakning och fakturering. De kommer troligtvis att införa ett nytt affärssystem, som man gärna i den här tjänsten får hjälpa till att implementera och bygga upp rutiner kring. Utöver detta tillkommer det arbetsuppgifter så som packning, uppackning på deras lager i Frihamnen, lägga leveransbokningar hos leverantörer mm. Om du kan sy kan du även i viss utsträckning få hjälpa till med att lägga upp gardiner mm och om du kan fotografera kan du få hjälpa till vid fotoprojekt, uppdatering av hemsidan mm.
Det är ett litet familjeföretag, vilket gör att alla hjälps åt med det som behövs göras. Det är därför viktigt att man är prestigelös som person och gillar att hjälpa till och kan hoppa in där det behövs.
OM FÖRETAGET
Walles & Walles är en familjeägd inredningsstudio. De ägnar sig åt klassiska och tidlösa inredningar där arkitekturen och ljuset står i fokus. De erbjuder sina kunder en totalentreprenad om de vill bygga om eller bygga till något i sitt hem eller på landstället, både i Sverige och utomlands.
Studion på Birger Jarlsgatan används både som ett showroom och som en inredningsbutik. Totalt är de 4 personer som arbetar på företaget, varav 2 arbetar heltid. Det är en väldigt härlig och familjär stämning, där de ser sig själva mer som vänner än medarbetare.
De erbjuder en spännande arbetsplats med högt i tak, utvecklingsmöjligheter, friskvårdsbidrag mm.
DIN PROFIL
För att passa i rollen som Butiksansvarig är det viktigt att du är serviceinriktad och trevlig i ditt bemötande samt att du vill ge det där lilla extra till kunderna. Du behöver även ha en god struktur och kunna ta ansvar för att planera ditt arbete. Det är ett plus om du har en kreativ ådra. Vi ser gärna även att du är en hjälpsam och härlig kollega.
Det viktigaste för rollen som Butiksansvarig är dina personliga egenskaper men för att kunna utföra arbetet bör du uppfylla dessa krav:
•Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ett kreativt serviceyrke, exempelvis inom inredning, kläder, smink eller dylikt
•Flytande svenska i tal och skrift
•Grundläggande kunskaper inom engelska i tal och skrift
•Ett stort intresse för inredning
Om du dessutom uppfyller något av nedan så är det ett extra plus, men inget måste:
•Eftergymnasial utbildning inom relevant område, ex butikschef, inredning eller dylikt
•Arbetslivserfarenhet inom butiksledning, service, administration, ekonomi eller införande nya affärssystem
•B-körkort
•Erfarenhet/kunskaper inom fotografering•Sy-kunskaper
OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
VILLKOR
Startdatum: Mitten av augusti
Placeringsort: Stockholm
Arbetstider: 10-18 vardagar och varannan lördag enligt överenskommelse (kvitteras mot ledig dag i veckan)
Omfattning: Heltid
Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996