OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Make Up Store är ett ledande företag inom kosmetik med över 200 försäljningsställen världen över. Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande arbetsmiljö i vår värld av färger som ständigt expanderar. Welcome to Our World of Colours! Du är en utåtriktad person som älskar att sälja och att uppnå resultat. Du trivs med att jobba i ett högt tempo där arbetsuppgifterna kan variera. Är du en person med passion för försäljning, är utbildad makeup artist, initiativrik, tycker om att träffa och prata med människor samt älskar att ge den bästa servicen - tveka inte att söka. För att jobba hos oss måste du ha fyllt 18 år. Vi söker nu en ansvarsfull person till våran butik i Jönköping - Asecs.
Som Butiksansvarig ansvarar du för att maximera försäljningen, sätta strategier för att uppnå budgeterade säljresultat och lönsamhet i butiken. Du sätter upp försäljningsmål, säkerställer att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt vår marknadsplan samt följer upp och rapporterar resultat.
För att lyckas som butiksansvarig på MAKE UP STORE tror vi att du är en initiativrik och inspirerande person med mycket positiv energi och engagemang. Vi söker dig som är utbildad makeup artist och som tidigare har jobbat med försäljning och service och som har ett naturligt och positivt driv framåt. Du ser lösningar i problem och gillar att utmanas och ständigt utvecklas. Du gillar ordning och reda för då vi säljer kosmetik är renlighet A och O och ditt ansvar är att upprätthålla det i butiken genom att hålla butiken ren och välstädad. Det är även viktigt att du är intresserad av att bjuda in och arrangera olika event i butiken som t.e.x. kundkvällar, VIP-event och kurser. Din positiva personlighet gör att du gärna tar kontakt och bygger relationer med samarbetspartners i ditt närområde.
Framgång i butik bygger på din förmåga att leda och coacha ditt team för att uppnå sin fulla potential. Din passion och entusiasm för yrket smittas av till alla kollegor vilket i sin tur alltid ger våra kunder en förstklassig upplevelse. Vi vill att kunden alltid sätts i fokus och möts av tillgängliga, kunniga och glada säljare som alltid ger det där lilla extra på ett naturligt sätt. På så sätt vill vi bygga långsiktiga kundrelationer och stärka vårt varumärke.
Exempel på ansvarsområden:
* Helhetsansvar för driften av butiken
* Evenemangsplanering
* Sociala medier
* Utveckling av medarbetare
* Uppnå och vara väl insatt i butikens försäljningsmål