OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av världens främsta katastroforganisation
Röda Korset är världens största humanitära nätverk, med uppdrag att förhindra och lindra mänskligt lidande. Röda Korset finns i hela världen, för att hjälpa människor som drabbas av kriser, konflikter och naturkatastrofer.
Svenska Röda Korset driver verksamhet inom kris och katastrof, skyddsfrågor samt hälsa och vård. Vi har förtroendet att omsätta bidrag från individer, företag och myndigheter i konkreta insatser för de mest utsatta.
Vi kämpar för att rädda liv, och ge hopp, överallt och varje dag. Oavsett i vilken roll du jobbar är du med och bidrar – i just din profession och genom handlingskraft och mod. Välkommen till vår värld!
Nu söker vi en butiksansvarig till vår butik i Kiruna.
Syftet med butiken är att skapa intäkter till Röda Korset som kan användas i verksamheter som ger hopp och räddar liv, lokalt, nationellt och internationellt. Att arbeta med hållbarhet i fokus är grunden i vår verksamhet.
Samtidigt bidrar vi till social nytta och meningsfull tid för praktikanter och frivilliga. Du kommer arbeta nära vår lokala verksamhetsutvecklare i Kiruna som ansvarar för att relevant lokal verksamhet drivs i Kiruna.
Vi söker dig
Vi vill att du har erfarenhet av butiksdrift inom retail med fokus på konfektion, gärna på butikschefsnivå. Du drivs av att ständigt utveckla butiken för att nå en så bra försäljning som möjligt. Du tycker om att arbeta ”brett” och har en administrativ ådra samtidigt som du inte är rädd för att ”hugga i” när det gäller dagliga arbetsuppgifter som exponering, kassa, lagerarbete och logistik. Vi ser gärna att du har arbetat i en personalledande befattning tidigare. Meriterande är erfarenhet från ideell sektor och erfarenhet av att arbeta med frivilliga. Som Butiksansvarig har du ett totalansvar för driften av butiken.
Arbetsuppgifter
• Daglig drift av butiken
• Rekrytering av frivilliga
• Kontakt med lokala samarbetspartners
• Hantering av dagskassor, bokföring
• Ekonomiadministration
• Fakturahantering
Kvalifikationer:
• Erfarenhet från detaljhandel och butiksexponering
• Erfarenhet och/eller intresse av second hand/återbruk/återvinning
• Erfarenhet av arbetsledning och schemaläggning
• Kunskap och erfarenhet av digital marknadsföring
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Delar Röda Korsets värdegrund
• Körkort klass B eller högre
Meriterande kvalifikationer:
• Goda färdigheter i Officepaketet
• Erfarenhet av ideell verksamhet
Om tjänsten
Heltid med tillträde snarast (eller enligt överenskommelse). Visstidsanställning till januari 2025, med möjlighet till förlängning. Tjänsten kan innebära visst arbete kvällar och helger.
Välkommen med din ansökan senast den 17 juli, vi kommer att kalla och intervjua löpande så tveka inte att inkomma med din ansökan.
För mer information om tjänsten är du välkommen att ställa dina frågor till regional gruppchef Josefin Ringö eller enhetschef Second Hand Magnus Lundén. Under semestertider nås vi enklast via mejl, josefin.ringo@redcross.se och magnus.lunden@redcross.se