Butiksansvarig/orderhantering

Butiksansvarig/orderhantering

Arbetsbeskrivning

Miljögården – En ledande inredningsbutik i Lund
Miljögården är en inredningsbutik som har varit en självklar del av Lunds detaljhandel sedan 1984. Butiken ägs och drivs av familjen Blomsterberg med en vision att skapa den kompletta inredningsupplevelsen. Med en generös utställningsyta på 4 000 kvm i det lättillgängliga Novaområdet, erbjuder vi ett brett sortiment av möbler, belysning och inredningsdetaljer. Vi samarbetar med några av de mest intressanta formgivarna och tillverkarna i branschen.
Förutom vår fysiska butik har vi också utvecklat en framgångsrik webbhandel som fortsätter att växa och där vi ser stor potential för framtiden.
Ett stimulerande arbete i en inspirerande miljö
Hos oss blir du en del av ett positivt och engagerat team som värdesätter samarbete, kreativitet och arbetsglädje. Vi tror på att dela idéer, att stötta varandra och att ha kul tillsammans varje dag. För att trivas hos oss bör du uppskatta ett högt arbetstempo och vara initiativrik – här är det viktigt att kunna ta tag i uppgifter när de dyker upp. Vi erbjuder en arbetsplats med öppet klimat där trivsel och utveckling står i fokus.
Tjänsten – Butiksansvarig med passion för inredning
Vi söker en driven och engagerad butiksansvarig med ett genuint intresse för människor samt bred erfarenhet och kunskap inom möbler, belysning och inredning. Du kommer att vara en nyckelperson i vårt team och bidra till att skapa inspirerande kundupplevelser samt driva butikens framgång.
Som butiksansvarig hos oss behöver du ha en ödmjuk inställning samtidigt som du är beslutsam och trygg i att styra den dagliga verksamheten.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Daglig drift och ledarskap: Vara tillgänglig för att stötta kollegor i frågor som rör kundtjänst och service. Du leder teamet mot nya försäljningsmål och säkerställer att våra kunder får den bästa servicen.
Kampanjplanering och försäljning: Ansvara för att planera och presentera kampanjer på ett tilltalande sätt för att driva försäljning och engagera kunder.
Leverantörskontakter och inköp: Bygga och underhålla goda relationer med våra leverantörer samt samarbeta med ägarna och kollegorna kring inköp. Rollen innebär också att delta i mässor och besöka showrooms och fabriker.
Personalansvar och rekrytering: Ansvara för bemanning i butik, lager och webb samt arbeta med schemaläggning. Du deltar i rekryteringsprocesser och ansvarar för att introducera nyanställda och utveckla befintliga medarbetare.
Arbetsmiljö: Arbeta för att skapa en god arbetsmiljö och utveckla vårt arbetsmiljöarbete.
Operativt arbete och försäljning: Vara närvarande på butiksgolvet, leda med gott exempel och hjälpa kunder i säljsituationer.
Orderhantering: Processa kundorders med fokus på möbler och lagerinköp. Här krävs en strukturerad arbetsstil och förmåga att lösa problem som kan uppstå. Du arbetar kontinuerligt med att förbättra rutiner och processer för att öka effektiviteten.

Tjänsten avser Butiksansvarig 50% och orderhantering 50%. Orderdelen är ett föräldravikariat och vi ser sedan att tjänsten blir 100% butiksansvarig. Arbetet innebär arbete fysiskt på plats och under butikstider. Helgarbete kan förekomma vid behov men är ej schemalagt.
tillträde snarast!
Välkomen med din ansökan som ska innehålla CV med födelsedatum, personligt brev, foto av dig och gärna referenser eller betyg. Skicka ansökan till ansokan@miljogarden.se och märk ansökan "Butiksansvarig/orderhantering"
Sista ansökningsdagen är 3e februari, men vi gör intervjuer löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Miljögårdens Möbler AB Lund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 januari 2025
  • Ansök senast: 3 februari 2025

Postadress

Avtalsvägen 2
Lund, 22761

Liknande jobb


Avdelningschef

Avdelningschef

9 januari 2025

8 januari 2025