OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din uppgift är att, tillsammans med butikens medarbetare, skapa ett så stort inflöde av skänkta varor som möjligt och att sälja dessa från butiken. Du har personal- och arbetsmiljöansvar där du planerar, bearbetar och utvecklar den egna butiken, medarbetarna, marknaden. Du är butikens ansikte utåt och har kontakter med såväl samarbetspartners, som givare och kunder.
Kompetens
Vi vänder oss till dig som har dokumenterad erfarenhet från butiksverksamhet och personalledning. Du har ekonomisk kompetens och då gärna från detaljhandeln. I ditt uppdrag har ingått att leda verksamhet, personal och ekonomi. Erfarenhet av och/eller kunskap om värdering av secondhandvaror samt ett brett kontaktnät är meriterande. Även erfarenhet från att ha arbetat med människor med särskilda behov är meriterande. Krav på körkort B.
Egenskaper
Har du ledaregenskaper och leder genom att motivera andra att nå gemensamma mål? Är du tydlig som ledare och har en hög integritet? Har du god förmåga att driva frågor framåt och tillsammans åstadkomma resultat. Har du förmåga att delegera arbetsuppgifter och få andra att arbeta? Delar du vår kristna värdegrund? Då är du varmt välkommen med din ansökan till Erikshjälpen Second Hand.
Erikshjälpen Second Hand är en ideell förening som bedriver second hand-verksamhet med målsättning att generera medel till bistånd, både i Sverige och utomlands. Sedan starten 1990 har verksamheten vuxit till att omfatta ett 60-tal butiker i Sverige, samt en i Norge. Återanvändning av varor skapar hållbar konsumtion. Second hand-butikerna är också viktiga mötesplatser för människor och erbjuder möjlighet till arbetsträning, praktik och personlig utveckling.