Butikschef Dahl Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?Dahl i Örnsköldsvik söker nu en driven butikschef som brinner för att göra affärer och ge bästa tänkbara service till våra kunder, är det du? Du välkomnas till ett härligt team som med stort engagemang arbetar för att ge våra kunder professionell och personlig vägledning. Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi har över 100 års branscherfarenhet inom VVS och ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain.

Om rollen
Som butikschef på Dahl är du butiksansvarig och ansvarar för att säkra den operativa driften och säljutvecklingen i butiken. Du ser till att ett aktivt säljarbete utförs och ansvarar för att planera säljaktiviteter och kundträffar. Du utvecklar, driver och arbetsleder butiken. Rollen innebär stor frihet under ansvar för att driva förbättringsprocesser och samverka med övriga säljteamet samt tät kontakt med våra leverantörer. Du ansvarar för försäljning och uppföljning i nära samarbete med distriktschefen, vilken du även rapporterar till. 

Passar vi varandra?
Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledande roll i butik och gärna arbetat med arbetsmiljöfrågor. Du får ofta höra att du är social, öppen och kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en positiv inställning och tycker om att ta initiativ. Du engageras av att ta ansvar, komma med nya idéer och lösa problem. Du har förmåga att lyfta blicken och prioritera utifrån verksamhetens behov. 

Det är meriterande om du har erfarenhet från VVS-branschen. Har du tidigare arbetat i M3 eller liknande affärssystem kan det hjälpa dig att snabbt komma in i rollen. 

Varför arbeta hos oss?  

Vårt mål är att bli Sveriges bästa arbetsgivare. Våra medarbetare som gör det lilla extra för våra kunder är avgörande för vår framgång. Vi är måna om att du skall trivas och motiveras av att gå till jobbet samt få möjlighet att få växa. Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande. 

Avslutningsvis
Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Arbetstiden är förlagd under butikens öppettider, vardagar mellan 06.30 – 16.00.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 31 oktober 2023.

Vi tar enbart emot ansökningar via ansökningsformuläret.

Varmt välkommen med din ansökan!

Företagspresentation

Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.

Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. 

Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.

https://www.sgdsgruppen.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SGDS Gruppen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Liknande jobb


Butikschef Uddevalla

21 november 2024

Butikschef Upplands Bro

21 november 2024