OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en etablerad kedja och är intresserad av att leda ett härligt och engagerat säljteam?
Sängjätten erbjuder spännande och utvecklande arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö där du har möjlighet till att vara kreativ och utvecklas. För oss är det viktigt att göra vårt yttersta för att alla medarbetare ska känna sig engagerade och motiverade.
Som butikschef medverkar du varje dag till att stärka Sängjättens position på marknaden som den sängbutik som erbjuder bästa kvalitet och har kunniga och motiverade medarbetare. Vi är sömn- och sängexperter.
Din profil
Vi behöver förstärkning och söker dig som har några års erfarenhet av försäljning och ledarskap inom detaljhandeln. Du är en inspirerande ledare som trivs med att utbilda, coacha och motivera andra medarbetare, detta gör du med tydlig och engagerande kommunikation. Du är samtidigt lyhörd och ser till medarbetarnas individuella behov av stöttning och vägledning för att nå uppsatta mål och resultat. Som person motiveras du av att sätta höga mål och arbetar hårt för att överträffa förväntningarna från chef såväl som kunder. Du förstår vikten av och fokuserar på kostnader, intäkter och är van vid att arbeta med en budget och nyckeltal. Du är dessutom positiv och har en förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer.
Arbetsuppgifter
Som Butikschef är du en säljande ledare och har fullt ansvar för butikens försäljning, drift och resultat. Du ansvarar för att våra besökare alltid möts av kunnig och välmotiverad personal som älskar att överträffa våra kunders förväntningar. Du kommer själv att arbeta aktivt i butiken med kundbemötande såväl i kassa som på golvet. Du sätter upp försäljningsmål, säkerställer att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan för att tillsammans med dina medarbetare säkerställa Sängjätten position på marknaden.
• Coacha, leda och motivera medarbetare i butik
• Budgetanalys och uppföljning
• Utbildar och utveckla personal enligt säljmetodik
• Schemaläggning utefter budget
• Beställning och lagerhantering
• Ansvarar för butikens drift, försäljning och resultat
• Attestera fakturor
• Hantering och uppföljning av reklamationer
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs:
- Ca. 2 års dokumenterad erfarenhet från en ledande roll inom detaljhandel, gärna butikschef.
- Goda resultat och erfarenhet av försäljning, helst inom detaljhandeln.
- Erfarenhet av att arbeta med budget och nyckeltal.
- Erfarenhet av schemaläggning
- Erfarenhet av att motivera och coacha medarbetare
- Behärska svenska och engelska till fullo i både tal och skrift
- B-körkort och tillgång till bil.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Quinyx, Hogia Retail och/eller Hogia Approval.
Placeringsort: Barkaby
Omfattning: Heltid (40h/vecka)
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare anställning (provanställning 6 mån)
Tillträde: Omgående
Kollektivavtal: Tjänstemannaavtal via Unionen
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta personal@sangjatten.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Lundell