OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren butikschef som kan leda din butik och dina anställda till topprestationer? Kanske är det du som blir vår nya Butikschef på SKECHERS konceptbutik i Frölunda!
Med rapportering till vår distriktschef kommer du att ansvara för att förvalta och utveckla din SKECHERS-butik. Dina viktigaste uppgifter är att driva försäljning samt utveckla och motivera dina medarbetare, så att ni tillsammans kan nå den optimala potential vi vet att butiken har. Du måste säkerställa att du upprätthåller en stark försäljnings- och serviceprestation, och att ni tillsammans alltid strävar efter att skapa framgång utifrån dagliga och månatliga mål.
Vi förväntar oss att du är en del av teamet och att du aktivt deltar i arbetsuppgifterna på golvet dagligen. Du är arbetar under butikens öppettider inklusive helgpass varannan helg och det är naturligt för dig att vara i butiken när det gäller t.ex. till Black Friday osv.
Tjänsten innefattar administrativa uppgifter såsom schemaplanering och månadsrapporter. Du får utbildning i och stöd för SKECHERS -produkter, vårt koncept och våra affärsprocedurer - och vi förväntar oss att du ser till att ditt säljteam också har en hög produktkunskap och följer våra riktlinjer.
Om dig:
Du kommer med en gedigen erfarenhet som butikschef, gärna inom sko- eller sportbranschen. Du är bra på att ta kontakt med kunder och lyssna på deras behov och du brinner för att ge den bästa upplevelsen när de är i din butik.
Som ledare är det naturligt för dig att motivera och inspirera ditt team så att ni tillsammans når bästa resultat. Vi förväntar oss att du naturligt ingår i teamet och att du dagligen är aktivt delaktig i arbetsuppgifterna på golvet.
Dessutom är det viktigt för oss att:
- Du är positiv och tillmötesgående med god energi och entusiasm.
- Du tar initiativ och bidrar med idéer om hur vi kan säkerställa ännu mer tillväxt.
- Du är bra på att planera och prioritera i förhållande till driften av din butik.
- Du är stolt över att ha en ren och trimmad butik.
- Du har förmåga och vilja att agera inom ett väl definierat butikskoncept.
- Du har ett naturligt intresse av att få stor produktkunskap och vara ambassadör för SKECHERS breda utbud av fantastiska produkter.
- Du är bekant med skiftschema och kassasystem. Vi använder Sitoo och SameSystem.
Vi erbjuder:
Du kommer att ingå i ett framgångsrikt internationellt företag i snabb utveckling, och kommer att arbeta med ett av världens största skomärken. Vi driver butiken utifrån ett starkt koncept, där grunden läggs för att du och ditt team ska lyckas.
- Goda karriär- och utvecklingsmöjligheter i form av kompetensutveckling inom ledning, försäljning och produktutbildning.
- Grundliga utbildningar som säkerställer att du klarar av att lösa dina mångsidiga uppgifter såsom försäljning, koncepthantering, lager- och lagerhantering, bemanningsplanering, rapportering/budgetuppföljning, personalrekrytering och utveckling.
Intresserad?
Om du vill bli vår nya kollega hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV så snart som möjligt via länken. Mer information om jobbet kan fås av District Manager Jenny Kristiansson vi mail på jkr@skechers.se
Observera att du endast kan söka tjänsten via länken "Ansök" och att vi INTE får CV:n och ansökningar via mail.
Vi ser fram emot att höra av dig!
OM SKECHERS:
SKECHERS är det 3: e största skovarumärke i hela världen. Med över 4500 konceptbutiker globalt erbjuder SKECHERS ett brett urval inom livsstils- och prestandaskor för kvinnor, män och barn. I Norden distribueras SKECHERS av SKECHERS' danska dotterbolag Sports Connection ApS. Det finns för närvarande över 175 shop-in-shops och mer än 60 konceptbutiker i Danmark, Sverige, Norge, Finland och norra Tyskland. Antalet förväntas öka under de närmaste åren. Dessutom säljs SKECHERS varumärket i ett starkt nätverk av återförsäljare i sko- och sportbranschen i hela Norden.