OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Butikschef
Vill du bli vår nya butikschef i Kristinehamn? Vår butikschef ska flytta från staden och därför söker vi en ersättare för denna tjänst.
Vi vill erbjuda dig ett spännande uppdrag där du spelar en viktig roll i Second Hand-verksamhetens fortsatta utveckling och förändringsresa.
Second Hand startades av Pingstkyrkan i Kristinehamn, butiken är väletablerad sedan 30 år tillbaka och har gott anseende bland kommunens invånare. Under åren har verksamheten växt och idag har vi en stor butikslokal i Marieberg. I vår second hand-butik säljs ett brett sortiment av allt från kläder till möbler. Butiken är i dagsläget öppen för försäljning två dagar i veckan.
Målet med verksamheten är att via butikens överskott kunna hjälpa människor genom socialt och diakonalt arbete i Kristinehamn, att aktivt göra skillnad för vår miljö samt internationellt hjälparbete i samarbete med PMU och andra hjälporganisationer.
Vi vill att butiken ska
✔ Generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som församlingen är engagerad i och PMU.
✔ Vara en socialmötesplats.
✔ Bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden.
✔ Aktivt göra stor skillnad för vår miljö.
✔ Sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer.
✔ Vara en plattform för att göra församlingen och därmed evangeliet mer känt i Kristinehamn.
Som butikschef har du det operativa ansvaret för butiken. Du kommer tillsammans med en Biträdande Butikschef att arbetsleda övrig personal, volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Tillsammans ska ni vara ett slagkraftigt ledarteam som kompletterar varandra och som tillsammans måste besitta kunskap, erfarenheter, driv och egenskaper föra att kunna bygga upp, leda och utveckla butiken utefter uppsatta målsättningar.
Som butikschef ansvarar du för den dagliga driften av butiken. Att med planering och genomförande skapa så stor genomströmning av skänkta varor som det är möjligt. Du har det ekonomiska ansvaret. Vilket innebär, budgetering, uppföljning av budget och lägga upp försäljningsmål. Du ansvarar även för butikens övriga personal och butikens marknadsplan mm. I arbetsuppgifterna ingår även planering av godstransport, sortering av prylar, prismärkning och kassahantering m.m. Arbetstiden är även förlagd till vissa lördagar.
Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar.
Tjänsten är på heltid. Du delar självklart vår tro och vad det innebär att jobba i nära samarbete med församlingen.
Vi vill att du som söker …
✔ Vill vara med och förändra liv och miljö
✔ Har affärs- och marknadserfarenhet.
✔ Har erfarenhet av att arbetsleda andra.
✔ Har erfarenhet av att vara chef eller ledare.
✔ Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare.
✔ Delar vår kristna tro och värderingar.
✔ Har körkort för bil.
Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen på riktigt och samtidigt få lön för det? Kontakta Eber Maxstad 070-2168886 eller Josef Häggblad 070-6463771
Din ansökan
Vi ser fram mot din ansökan. Välkommen att skicka ditt Personliga brev och CV via e-post till ordf@pingstkristinehamn.se senast den 20220314. Märk ansökan med vilken tjänst du söker.
Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande.