OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en etablerad kedja och är intresserad av att leda ett härligt och engagerat säljteam?
SENG är en butikskedja som specialiserar sig på premiumsängar och via ett konsultativt förhållningssätt hjälper våra kunder att hitta rätt säng utifrån deras individuella behov. SENG befinner sig just nu i en spännande expansiv resa tillsammans med vår nya danska ägare, målet är att inte bara utöka antalet butiker men också implementera ett nytt butikskoncept och affärssystem.
På SENG upplever vi att det är viktigt att alla medarbetare känner sig bekväma på sin arbetsplats. Vi strävar därför efter att ha en inkluderande, omtänksam och hjälpsam atmosfär där samarbete och gemenskap ligger till grund för tillit och välmående. Som butikschef medverkar du varje dag till att stärka SENGs position på marknaden som den sängbutik som erbjuder bästa kvalitet och har kunniga och motiverade medarbetare. Vi är sömn- och sängexperter.
Din profil
Vi behöver förstärkning och söker dig som har några års erfarenhet av försäljning och ledarskap inom detaljhandeln. Du är en inspirerande ledare som trivs med att utbilda, coacha och motivera andra medarbetare, detta gör du med tydlig och engagerande kommunikation. Du är samtidigt lyhörd och ser till medarbetarnas individuella behov av stöttning och vägledning för att nå uppsatta mål och resultat. Som person motiveras du av att sätta höga mål och arbetar hårt för att överträffa förväntningarna från chef såväl som kunder. Du förstår vikten av och fokuserar på kostnader, intäkter och är van vid att arbeta med en budget och nyckeltal. Du är dessutom positiv och har en förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer.
Arbetsuppgifter
Som Butikschef är du en säljande ledare och har fullt ansvar för butikens försäljning, drift och resultat. Du ansvarar för att våra besökare alltid möts av kunnig och välmotiverad personal som älskar att överträffa våra kunders förväntningar. Du kommer själv att arbeta aktivt i butiken med kundbemötande såväl i kassa som på golvet. Du sätter upp försäljningsmål, säkerställer att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan för att tillsammans med dina medarbetare säkerställa SENGs position på marknaden.
• Coacha, leda och motivera medarbetare i butik
• Budgetanalys och uppföljning
• Utbildar och utveckla personal enligt säljmetodik
• Schemaläggning utefter budget
• Beställning och lagerhantering
• Ansvarar för butikens drift, försäljning och resultat
• Attestera fakturor
• Hantering och uppföljning av reklamationer
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs:
- Ca. 2 års dokumenterad erfarenhet från en ledande roll inom detaljhandel, gärna butikschef.
- Goda resultat och erfarenhet av försäljning, helst inom detaljhandeln.
- Erfarenhet av att arbeta med budget och nyckeltal.
- Erfarenhet av schemaläggning
- Erfarenhet av att motivera och coacha medarbetare
- Behärska svenska och engelska till fullo i både tal och skrift
- B-körkort och tillgång till bil
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Quinyx
Placeringsort: Örebro
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning 6 mån)
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kollektivavtal: Tjänstemannaavtal via Unionen
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta personal@sangjatten.se
Om SENG
1992 grundade Rickard Cederquist och Jonas Wallberg Sängjätten. Två kollegor i sängbranschen som under ett besök i USA fick inspiration till en idé om att sängar kunde säljas på ett annat sätt än i traditionella möbelaffärer. De skapade ett nytt koncept och startade Sängjätten, Sveriges första specialbutik för sängar på Backaplan i Göteborg.
Hösten 2021 bytte Sängjätten namn till SENG och ägs idag av ett danskt bolag, SengeSpecialisten.
Tillsammans består kedjan av 51 butiker och runt 200 anställda.