Butikschef sökes till Office Depot Torsgatan Stockholm City

Butikschef sökes till Office Depot Torsgatan Stockholm City

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett bolag med ambitiösa tillväxtmål och där du ansvarar för en viktig del av vår verksamhet? Jobba med spännande arbetsuppgifter i ett av världens ledande kontorsserviceföretag? Tycker du det är viktigt att jobba med engagerade kollegor som brinner lika mycket som du för sina uppgifter att hitta de bästa lösningarna för kunden och har ett skarpsinne för att göra goda affärer? Vill du vara med på vår pågående förändringsresa och motiveras, precis som vi i ett bolag i ständig förändring och där kundbemötande i världsklass är en självklarhet – då kan det här vara rollen för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som butikschef hos oss kommer du att ansvara för en butik när det gäller allt från butiken resultat och budget, inköp, planering och utformning av kampanjer och produktexponering samt personalansvar. Du kommer att få utforma och genomföra kundevenemang i butiken och att coacha dina medarbetare till bästa kundbemötande och ökande omsättning.
Du kommer att leda medarbetare och fördela arbetsuppgifterna i butiken så att budgeterad försäljning och resultat uppnås, samt att förväntad kundservice nås avseende kvalitet, kostnader och ledtid. Du kommer att arbeta med att kontinuerligt se till att förbättra verksamheten, identifiera styrkor och utvecklingsområden, upprätta och implementera handlingsplaner samt säkerställa en god försäljningsutveckling för butiken.
Det är viktigt att du kan visa på ett tydligt ledarskap och med bra kommunikation inom avdelningen uppmuntra till engagemang och delaktighet samt utveckla medarbetarnas kompetenser. Som ledare ska du också säkerställa att företagets policys och rutiner följs samt att arbetsrättsliga lagar och regler efterlevs.
Butiken och teamet som du ansvarar för ska ge mycket god service till företagets lokala och centrala kunder. I din roll ingår även att genomföra viss proaktiv bearbetning inom upptagningsområdet både mot nya och befintliga kunder. Du kommer också att bidra aktivt i arbetet med förbättringar av olika aktiviteter, program och projekt som bedrivs inom företaget.
Utbildning/erfarenhet
Du behöver ha minst gymnasieutbildning och ha erfarenhet från arbete som butikschef alt. arbetsledare i butik med personalansvar, samt erfarenhet av visual merchandising. Vi vill att du har ett brinnande intresse för försäljning och för att driva människor framåt. Det är viktigt att du är flexibel och att du gillar att vara i ett företag i förändring. Tidigare proaktivt säljarbete är meriterande.
Vi söker dig som:
har stark personlig drivkraft
har väl dokumenterad ledarförmåga och erfarenhet av att utveckla medarbetare
har gedigen erfarenhet av försäljning
Gärna provar nytt och är orädd för att driva igenom förändringar
har ett tränat öga för visual merchandising och är van att exponera produkter

Vidare är du en person som trivs i en miljö där det ständigt händer saker och du triggas av att vara i ett företag som befinner sig i förändring.
Vi erbjuder:
Du erbjuds en plats i en flexibel och prestigelös organisation, som präglas av en stark teamkänsla och högt engagemang – där din kompetens kommer att göra skillnad. Som en del av region Stockholm tillhör du och butiken ett drivet gäng lagspelare med vi-känsla som hjälps åt att nå våra mål. Vi lever och lär att vår personliga service till kunden är det mervärde som gör oss till det självklara valet av leverantör och samarbetspartner, vi gör ditt arbetsliv enklare och mer hållbart!
Övrigt
Tjänsten är på 100% och är placerad i Office Depots butik på Torsgatan i Stockholm där vi har öppet måndag – fredag kl 9-19 och lördagar kl 10-15.
Frågor och ansökan
För mer information kontakta Regional Försäljningschef Butik, Frida Ek, frida.ek@officedepot.eu
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, men senast 18 november 2020. Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan datum för sista ansökningsdag!
Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror. Med det unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är Office Depot kontorets One Stop Shop vilket ger kunderna ett enklare och mer hållbart kontorsliv. Office Depot erbjuder inte bara alla tänkbara förbrukningsvaror till kontoret, utan även möbler, profilprodukter, utskriftslösningar, kommnikationslösningar, kaffemaskiner och mycket mer. Oavsett om det är ett litet lokalt eller stort multinationellt företag kan Office Depot erbjuda anpassade och skräddarsydda lösningar avseende allt från sortiment, beställningar och leverans. Företaget omsätter drygt 1 miljard sek och har ca 300 medarbetare. Mer information om Office Depot finns på www.officedepot.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office Depot Svenska AB STRÄNGNÄS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2020
  • Ansök senast: 28 november 2020

Besöksadress

Fjädervägen 16
None

Postadress

Box 228
STRÄNGNÄS, 64591

Liknande jobb


19 november 2024