Arbetsbeskrivning
Design och heminredning ligger oss varmt om hjärtat, och i våra butiker brinner vi för att hjälpa våra kunder att skapa hem att älska. Som en del av Nordic Nest Group är en av våra viktigaste uppgifter att skapa en kundupplevelse i världsklass.
Så, brinner du för försäljning samtidigt som du älskar att inspirera, motivera och engagera ett team? Har du dessutom ett stort intresse för inredning och design och att leverera magisk kundservice? Då kan du vara den vi söker till rollensom Butikschef i vår butik vid Sergels torg i Stockholm.
Om rollen:Som butikschef har du ett övergripande ansvar för butikens dagliga drift och långsiktiga mål. Tillsammans med teamet arbetar du aktivt med försäljning, planering och att hjälpa våra kunder.
Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att;
Coacha teamet i den dagliga driften för att vi ska nå våra mål och nyckeltal
Tillsammans med teamet arbeta med uppsökande försäljning och kundbemötande
Säkerställa att butiken är i toppskick när det kommer till visuellt intryck och exponering
Skapa inspiration, motivation och engagemang i teamet
Schemalägga, rekrytera samt genomföra löne- och medarbetarsamtal
Utveckla teamet och arbetssätt i butiken
Arbeta med budget och kostnadsuppföljning
Arbeta med övriga administrativa uppgifter kopplat till drift och planering
Vidare är ditt uppdrag att ansvara för att utveckla och ständigt förbättra butiken när det kommer till ledarskap, kundbemötande, effektivitet, attraktivitet och lönsamhet och där igenom säkerställa att vi når våra mål.Om dig:För att lyckas i rollen ser vi att du har en förmåga att leda och inspirera andra. Det är självklart att du har ett brinnande intresse för kundservice och försäljning och att du arbetar hårt för att skapa de allra bästa resultaten. Du trivs i en miljö som präglas av ett högt tempo, härlig energinivå och ett starkt kundfokus.
Du leder andra genom att skapa engagemang och motivation i teamet, genom att se till varje individs individuella förutsättningar att skapa resultat. Du föregår alltid med gott exempel och visar vägen för hur vi ska samarbeta som team. Vidare har du ett lösningsorienterat förhållningssätt som bidrar till att du inte ser utmaningar som ett hinder, utan som en möjlighet att få vara kreativ och lära sig något nytt.
Du är strukturerad, bra på att prioritera och organiserad i ditt arbetssätt och har alltid ett positivt förhållningssätt. Vidare har du mycket god förmåga att bygga relationer med andra, och du trivs i en dynamisk roll med många kontaktytor. Tidigare erfarenhet inom detaljhandel och möbler ser vi som meriterande, vi lägger dock störst vikt vid dina personliga egenskaper.Är du redo att bli en del av teamet?Tjänsten är en tillsvidareanställning påheltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering kommer vara i vår fina butik i Stockholm vid Sergels torg. Dina arbetstider kommer vara förlagda på både veckodagar och helger.
Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.
Vi ser fram emot din ansökan - så skicka in den redan idag!
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Andreas Elmqvist, på andreas.elmqvist@nordicnest.com.
VÄLKOMMEN HEM!