OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedol erbjuder sina produkter genom ett flerkanalskoncept - egna butiker och internethandel samt återförsäljare.
Vi vänder oss till företagskunder inom små och medelstora företag samt privatpersoner med krav på kvalité.
Typiska kunder hos oss är hantverkare, åkare, lantbrukare, maskinägare, verkstäder och övriga kunder med krav på
proffskvalitet. Våra kunder uppskattar vårt breda och prisvärda utbud, vår tillgänglighet samt våra kunniga och
hjälpsamma medarbetare.
Företaget grundades 1963 som postorderföretag. Med första butiken 1999 inleddes en period av snabb tillväxt.
2011 omsatte Swedol 1 285 miljoner och sysselsatte cirka 380 medarbetare. Swedol är noterad på NASDAQ
OMX Stockholms lista Mid Cap
Retail Knowledge söker för Swedols räkning:
Butikschef – Helsingborg
Som butikschef är du ansvarig för försäljning och personalen i butiken. Du som person skall vara initiativrik och tycka om kundkontakter, motivera din personal och vara tävlingsinriktad. Du ser till att skapa en levande butik med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina medarbetare. Du ska även aktivt kunna presentera Swedol för kunder inom ditt närområde. Ta hand om, vårda relationer till såväl befintliga som nya kunder.
Till din hjälp har du engagerade medarbetare, utesäljare, central marknadsföring och support från huvudkontoret. Du rapporterar direkt till Försäljningschefen för region Syd Sverige.
Din profil
Ett krav är att du tidigare har haft personalansvar och erfarenhet från butik inom fackhandeln eller en bakgrund inom försäljning. Du är en ledare som inte är rädd att ta obekväma beslut. Som ledare är du tydlig, ordningsam och stresstålig, har datorvana är tekniskt intresserad och besitter ett stort driv och engagemang.
Vi söker dig som har ett mycket stort kund-och säljfokus med ett operativt arbetssätt.
Din arbetstid kommer att förläggas runt butikens öppettider.
Vi erbjuder ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling.
För mer information om Swedol, gå gärna in på vår hemsida www.swedol.se
Kvalifikationer och egenskaper
• Flera års erfarenhet från detaljhandeln/försäljning
• Är stresstålig, flexibel och initiativrik
• Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
• Tekniskt intresserad
• Säljorienterad
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Helsingborg
Lön: Månadslön
Samtliga ansökningar görs via Retail Knowledge hemsida, www.retailknowledge.se
Vid eventuella frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryteringsansvarig Anders Fischer via mail, anders.fischer@retailknowledge.se
Intervjuer kan komma att ske löpande.
?
Kontaktpersoner på detta företaget
Irina Backman
Fredrik
Caroline Gimmerborn
Daniel Paulus
Anders Fischer
Sarah Björklund
Åse Sverinsson
Unn Telge Gunnarsson
Sophia Braunstein
Kristel Karlsson