OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att bli den nya lagledaren för vårt kompetenta och serviceinriktade team. Har du vad som krävs för att leda oss i vår fortsatta utveckling och framgång? Läs mer och ta reda på om detta är rollen för dig!
Din vardag
I denna roll agerar du länk mellan VD och 16 anställda butikssäljare, vilka du har personalansvar över. Delar av teamet arbetar med våra företagskunder och övriga hjälper konsumentkunderna. För oss är det viktigt att alla kunder blir bemötta på ett professionellt och trevligt sätt och vi lägger stort fokus på både kompetensutveckling och servicegrad. Du som butikschef coachar dagligen dina kollegor och säkerställer att alla förstått och arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Större delen av din tid spenderar du i butiksmiljö där du arbetar operativt med kundservice, kassa, varuhantering och exponering i butik.
I ditt ansvar inkluderas även administrativt arbete, bland annat kopplat till försäljningsbudget och uppföljning av resultat. Du planerar även personalschema samt säkerställer butikens bemanning vid sjukdom och andra tider med behov av förstärkning. I din roll ingår också genomförande av medarbetarsamtal samt planering av löpande utbildningar för de anställda. Tillsammans med butikssäljare planerar du även inköp och kampanjer.
Vem är du?
För att kvalificera dig till denna tjänst krävs att du har tidigare erfarenhet av ledande befattning med personalansvar. Du behöver även ha tidigare erfarenhet av butiksförsäljning och handel. Rollen förutsätter också att du har ett genuint intresse för vår bransch med dess många olika produktområden. Då förmågan att kunna kommunicera utan hinder är av stor vikt krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska, båda språkkompetenser gäller så väl tal som skrift. Vidare behöver du ha en god fysik då jobbet återkommande kräver tunga lyft. B-körkort krävs också för denna tjänst.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet och söker dig som är en lyhörd och coachande ledare. Du behöver också ha en god planeringsförmåga och sinne för ekonomi. Ibland uppstår situationer då dina planer behöver justeras och det är då viktigt att du har förmåga att vara flexibel samt kunna prioritera om när det krävs. Vidare söker vi dig som är en ansvarsfull och handlingskraftig person med en hög stresstålighet och sinne för ordning och reda. Sist men inte minst är det av stor vikt att du har en god social förmåga samt en passion för sälj och service.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Elin Frössling på elin.frossling@nexergroup.com alternativt 070-302 02 73.
Välkommen med din ansökan! Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 november.
Om Colorama
Colorama är 170 lokala färgfackhandlare runt om i Sverige. Våra butiker arbetar med inspiration, service och experttjänster. Vi vill väcka lusten att förnya hemmet och vi erbjuder hjälp med allt från planering till tips på kloka val och hållbara produkter. Det som kan kännas lite komplext hemma vid köksbordet ska kännas tryggt, klokt och kul efter ett besök hos oss. Läs mer på www.colorama.se
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare