Butikschef till Coop i Nyköping

Butikschef till Coop i Nyköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en duktig ledare inom dagligvaruhandel och lockas av möjligheten att driva en butik i en expansiv fas där du får bygga din ledningsgrupp? Inspireras du av ledarskap, matglädje, försäljning och hållbarhet? Nu söker vi en Butikschef till Stora Coop Nyköping!

Som Butikschef kommer du ha en strategisk roll där målet är att bidra till att ta Coop nästa nivå som Sveriges bästa matkedja. Du har ett övergripande ansvar för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete. Det mest centrala i rollen är att leda och
coacha medarbetarna så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden. Coop brinner för kundmötet och vår vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Personalansvar delas av dina säljchefer och du rapporterar till distriktschefen.

Coop erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch och i ett bolag som har en positiv utveckling och stark tillväxt. Du kommer till ett härligt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov och bidrar till Coops fortsatta framgång. Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid tillsammans med dig.

Har du drivet att vara med i framgångsresan? Läs mer nedan!

Ansvarsområden
Som Butikschef inom Coop har man det yttersta ansvaret för allt som sker i butiken, alla dagar i  veckan. Det är butikschefens uppgift att se till att Coops affärsidé och koncept följs och du verkar för en självklar lokal förankring på orten. En förutsättning är att utveckla en lönsam affär är att leda butiken mot Coops mål - att bli Sveriges bästa matkedja.

I din roll som butikschef ingår att:
 Leda försäljningsarbetet tillsammans med övriga ansvariga
 Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken
 Arbeta med olika kundaktiviteter
 Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna.
 Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm
 Ansvara för budget och affärsplan för enheten
 Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
 Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet
 Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling,
introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk
etc.
 Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs

Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet från en ledande position där du jobbat med förändring och utveckling och som inneburit ansvar över en större personalgrupp. Erfarenhet från en tidigare roll med eget budget- och resultatansvar är ett krav. Du har lett och utvecklat andra ledare. Du har minst en gymnasieutbildning, men relevanta ledarskaps-, ekonomi- och/eller butikschefsutbildningar är meriterande alternativt motsvarande kunskaper från arbetslivet.

Som ledare är du trygg, stabil, affärsdriven med ett tydligt och strukturerat ledarskap. Du har ett starkt inre driv och utvecklings- och kundfokus. Som person är du lyhörd och kommunikativ. Du har ordningssinne och värderar kvalitet. Du har även förmåga att tänka nytt och är förändringsdriven.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Mångårig erfarenhet från dagligvarubranschen, gärna från en större färskvaruprofilerad butik

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Coop samarbetar med Randstad i denna rekrytering. Sista dag för ansökan är den 11 september. Urval kommer att ske löpande. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tomas Köhler 0736-794777 tomas.kohler@randstad.se

Om företaget
Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. 

Coop Sverige AB ansvarar för utveckling och inköp av food- och nonfood-sortiment, logistik, marknadsföring samt affärsstöd till Coopbutikerna i Sverige och ägs av Kooperativa förbundet, KF. I Coop Sverige ingår affärsområdena Inköp & kategori, Logistik, Marknad och Affärsstöd. Affärsområde Inköp & kategori ansvarar för inköp till Coopbutikerna.

Det finns cirka 800 Coop-butiker från Katterjåkk i norr till Smygehamn i söder, som ägs av 3,5 miljoner medlemmar i 29 konsumentföreningar. Genom sitt personliga engagemang och sina inköp lägger de grunden för verksamheten. Allt överskott som skapas går tillbaka till medlemmarna eller återinvesteras i verksamheten, vilket skapar ett cirkulärt kretslopp.

Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024