OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Butikschef till Folkhemmet Barkarby
Vår verksamhet växer och vi söker nu en ny engagerad butikschef till en av våra butiker.
Om Folkhemmet
Folkhemmet en omni-channel retalier med verksamhet fördelat på tre butiker i Stockholm och en e-handel. Vi jobbar med noga utvalda varumärken av hög kvalité och erbjuder ett modernt och hållbart sortiment för medvetna kunder.
Vi är ett gemytligt familjeägt företag med platt organisation, stark entreprenörsanda och en varm atmosfär.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara ansvarig för vår butik i Barkarby med personalansvar för två-tre säljare i ditt team. Ditt ansvar är att tillsammans med övriga i teamet nå butikens försäljningsmål genom att arbeta aktivt med försäljning, erbjuda en personlig service med hög kompetens kring vårt sortiment och skapa en attraktiv butik. Försäljningen är relativt komplex och butiken sköter hela kedjan från kundmöte till administration kring ordrar och utleveranser. Du kommer likt övriga i teamet vara schemalagd två helger per månad då kundflödet är störst på helgerna.
Som butikschef ingår du i en operativ ledning där du tillsammans med försäljningschefen, övriga butikschefer och ledare på företaget arbetar med frågor som rör ledarskap, försäljning och kundupplevelsen.
Vem är du?
Som person är du utåtriktad och mycket kundorienterad, du har naturliga ledaregenskaper och vill bidra med härlig energi till såväl ditt team som våra kunder. Du är en driven, lösningsorienterad och välorganiserad lagspelare med ett gott självledarskap som gör att du får mycket gjort under dagen. Du har en god IT vana och kan behändigt även ta dig an administrativa arbetsuppgifter.
Verksamheten är dynamisk och tempot är stundtals högt, varför det är viktigt att vara prestigelös, samarbetsvillig och lösningsorienterad så att såväl det egna teamet som övriga delar i verksamheten fungerar optimalt tillsammans.
Det är viktigt att du har en mycket hög datamognad då merparten av de administrativa arbetsuppgifterna sköts digitalt i affärssystemet Pyramid och Office-paketet. Du kommer att ha mycket kontakt med kunder, leverantörer och kollegor så vi förväntar oss att du är duktig på att kommunicera professionellt såväl i tal som skrift och behärskar svenska språket till 100%.
Meriterande
Vi ser gärna att du har en bakgrund inom i serviceyrken med försäljningserfarenhet, och gärna tidigare haft en ledande roll. Det är positivt med erfarenhet från möbelhandel eller annan komplex försäljning och vi ser det positivt om du har en idrottsbakgrund med lagidrott.
Vi arbetar mycket digitalt i Officepaketet och affärssystemet Pyramid.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en positiv arbetsmiljö i ett företag med tillväxtambitioner, vilket skapar utvecklingsmöjligheter för en engagerad person.
Vi hoppas att beskrivningen passar in på dig och att du vill bli en del av vårt team!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Barkarby som vi vill tillsätta snarast. Urval och intervjuer sker löpande, skicka ditt CV med ett personligt brev till Linnéa Djursén (VD) linnea.djursen@folkhemmet.com