OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Butikschef till Folkhemmet i Kungens Kurva
Nu söker vi en driven ledare som vill vara med och bygga upp vår nya butik i Orangeriet, Kungens Kurva. Arbetsuppgifterna är varierande med en mix av försäljning, ledarskap, operativt butiksarbete, och utveckling i vår nya butik som öppnar i maj 2022.
Om Folkhemmet.
Folkhemmet är ett framgångsrikt familjeföretag med en stark entreprenörsanda och stor gemenskap som genomsyrar hela företaget. Vi säljer möbler av hög kvalitet från noga utvalda varumärken och erbjuder våra kunder ett modernt och hållbart sortiment i inspirerande miljöer. Vårt signum är stort engagemang i kombination med hög kompetens och förmågan att ge personlig service oavsett roll i företaget.
Arbetsbeskrivning.
Är du en person som gillar att leda andra och inte har några problem med att själv vara operativ? Har du en förmåga att skapa delaktighet och engagemang för att nå ett utmanande mål? I rollen som butikschef får du chansen att göra just det och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb.
Du kommer att spela en viktig roll i att bygga upp vår nya butik från grunden och leda det operativa arbetet i butiken. Ditt ansvar är att tillsammans med övriga i teamet nå butikens försäljningsmål genom att arbeta aktivt med försäljning, bygga kundrelationer, skapa en attraktiv butik samt sköta den dagliga driften. Försäljningen är relativt komplex och butiken sköter hela kedjan från kundmöte till administration av ordrar och utleveranser. Som butikschef ingår du i en operativ ledning där du tillsammans med försäljningschefen och övriga butikschefer arbetar med frågor som rör ledarskap, försäljning och kundupplevelsen.
Ansvarsområde.
Du har personalansvar för två kollegor och ska tillsammans med teamet se till att butiken når sina mål, vilket görs genom ett högt kundfokus, ett närvarande ledarskap, en god planering och uppföljning av det dagliga arbetet.
Kvalifikationer.
Som person är du utåtriktad och mycket kundorienterad, du har naturliga ledaregenskaper och vill bidra med skön energi till såväl ditt team som våra kunder. Du är en driven, lösningsorienterad och välorganiserad lagspelare med ett gott självledarskap som gör att du får mycket gjort under dagen. Du har en god IT vana och kan behändigt även ta dig an administrativa arbetsuppgifter.
Verksamheten är dynamisk och tempot är stundtals högt, varför det är viktigt att vara prestigelös, samarbetsvillig och lösningsorienterad så att såväl det egna teamet som övriga delar i verksamheten fungerar optimalt tillsammans.
Det är viktigt att du har en mycket hög datamognad då merparten av de administrativa arbetsuppgifterna sköts digitalt i affärssystemet Pyramid och Office-paketet. Du kommer att ha mycket kontakt med kunder, leverantörer och kollegor så vi förväntar oss att du är duktig på att kommunicera professionellt såväl i tal som skrift och behärskar svenska språket till 100%.
Vi ser gärna att du har en bakgrund inom serviceyrken med försäljningserfarenhet och att du tidigare haft en ledande roll. Det är positivt med erfarenhet från möbelhandel eller annan komplex försäljning och vi ser gärna att du har en idrottsbakgrund inom lagidrott.
Vi erbjuder.
Hos oss får du vara med och utveckla ett starkt varumärke. Du får arbeta med roliga och duktiga kollegor i ett företag med tillväxtambitioner, som ger utvecklingsmöjligheter för en engagerad person. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kungens Kurva. I tjänsten ingår helgarbete varannan helg.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka snarast ditt CV med ett personligt brev till vår VD Linnéa Djursén linnea.djursen@folkhemmet.com
Välkommen till Folkhemmet!