OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Godisfabriken är idag en av den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ett 25 talbutiker i Nordby, Svinesund, Töcksfors, Charlottenberg, Långflon, Abisko och Haparanda. Butikerna ingår i Orvelin Gruppen som är ett familjeägt företag som under åren byggt upp många stabila, framgångsrika verksamheter och samarbeten. Vi är omkring 500 anställda och omsätter cirka 1,8 miljarder kronor. Orvelin Gruppen är bland annat delägare och grundare av Nordby Shoppingcenter samt ägare till cirka 50 fastigheter. Bröderna Orvelin har alltid drivits av viljan att fortsätta framåt. Att få saker att växa, att få verksamheter att utvecklas, att ta beslut
Brinner du för butiksdrift och att leverera den bästa kundupplevelsen? Vill du vara med och skapa goda resultat i en ny butik? Nu söker vi en engagerad butikschef till vår nya butik i Funäsdalen!
Om dig
Du får möjlighet att jobba i en helt ny butik där du kommer att få möta många olika människor.
Därför söker vi en person som är utåtriktad, framåt och positiv. Vi söker dig som har ett stort engagemang för försäljning med tidigare erfarenhet av leda en arbetsgrupp. För att lyckas i arbetet krävs flexibilitet, problemlösning och en god förmåga att kommunicera och delegera. Som person är du pålitlig och tillsammans med dina kollegor skapar du en god arbetsmiljö, där ni delar kunskap och information för att nå gemensamma mål.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap inom handel och vi ser med fördel att du är 20 år eller äldre. Du behöver kunna kommunicera både på svenska och engelska då många av våra kunder är turister från andra länder.
Arbetsuppgifter
Som butikschef är ditt huvudansvar att säkerställa att butiken alltid levererar den bästa kundupplevelsen, når sina uppsatta mål och driva verksamheten framåt. Du är ansvarig för butikens försäljning och resultat.
I din roll som butikschef ingår arbetsuppgifter som:
- planera bemanning utifrån resultat och resurser.
- följa upp och utvärdera butikens resultat samt.
- introduktion och utveckling av medarbetare.
- skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö.
- följa upp att verksamheten följer gällande lagar och kollektivavtal.
Du kommer att leda en personalgrupp på cirka 2-3 personer, det förutsätter god förmåga att kommunicera och delegera uppgifter då man arbetar en del ensam.
Du får
Ett varierat och fritt arbete med spännande möjligheter att utvecklas både personligt och yrkesmässigt. Du får möjlighet att arbeta i ett härligt och framgångsrikt företag med viljan att alltid utveckla och förbättra. Arbetstiderna varierar från 9-20 och det förekommer ensamarbete.
Tjänsten omfattar 40 timmar/vecka och vi tillämpar provanställning på 6 månader.
Lön och tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar Alkohol- och drogtest vid nyanställningar.