OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Butikschef hos oss erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver en butik så att försäljningsmålen nås. Du jobbar aktivt med att leda försäljning, alltifrån kassa till golv, merförsäljning samt supporterar det kommersiella uttrycket i butiken tillsammans med ditt team. Du har resultat-, budget- och personalansvar och leder och coachar dina medarbetare mot butikens mål, samtidigt som du är en nyckelperson i den dagliga driften och ett stort föredöme i mötet med våra kunder.
Ansvar och arbetsuppgifter
Ansvara och driva butiken mot uppsatta måltal och KPIer såsom resultat, försäljning, personalkostnad, kundnöjdhet, snittkvitto och medarbetarnöjdhet
Identifiera och agera på försäljningsmöjligheter och säkra att butikens mål är tydliga för alla medarbetare
Säkra rätt kompetens i butiken genom rekrytering, upplärning och utveckling av personal
Genom ett coachande arbetssätt motivera och inspirera medarbetarna
Arbetsmiljö: arbeta proaktivt med arbetet kring hälsa och säkerhet i butiken
… självklart med kunden i fokus!
Vi söker dig som är:
En naturlig säljledare för ditt team med stor passion för sälj och service med siktet inställt på resultat
Tävlingsinriktad med mycket energi och drivs av utmaningen att göra det omöjliga möjligt
En tydlig kommunikatör som arbetar aktivt med feedback och coaching av ditt team
Motiverad av att arbeta i högt tempo och leda i förändring – skapa engagemang och delaktighet samt snabbt kunna ändra prioriteringar och arbetssätt
Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs
Ledande i utveckling och förändring mot nya utmaningar, genom att vara det goda exemplet och motivera ditt team i det dagliga arbetet
Vi söker dig som har:
Tidigare erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln – gärna inom mode t.ex. som visual merchandiser eller liknande
Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är meriterande.
Goda kunskaper om såväl visuell säljdrift som det personliga kundbemötandet
Förmåga att bygga en varm atmosfär och stark kundrelation
Hög social kompetens med förmåga att skapa förtroende med olika typer av människor
Låter det här som en utmaning för dig?
Ditt personliga brev ska besvara frågorna:
1) Varför Indiska?
2) Varför söker du rollen?
3) Vad kan du bidra med?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde i April/Maj 2021.
Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Pihl
Fanny Lidgren, HR-assistent
08-6704584
Sara Kandel, Butikschef
0910-77 82 30